BARA FÖR ATT MAN TYCKER DET ÄR ROLIGT ATT BAKA...

..Betyder det inte att man är bra på det :P

Idag provade jag på ett recept på muffins från min muffinsbok som jag
fått av Therese :) Mitt mål var Double-D muffins med vanlijtopping.
Slängde ihop smeten och sen i med en dumlebit i varje muffins, och sedan
in i ugnen. Piece of cake! Lät dom svalna sedan började jag med toppingen.
Creme fraiche, vanlijsocker och florsocker innehöll den. Syrlig och god
faktiskt. Men så fort florsockret kom i blev det som en smet?!!? "Vispa den
hård" stog det i receptet, så jag vispade och vispade och vispade. För hand
kanske jag ska tillägga också. Orkade inte dra fram köksassitenten och den
vanliga elvispen har mamma. Men tillslut var jag helt slut i armen så fick
väl dra fram fanskapet ändå..

Tror ni den vart "hård" nångång? NÄÄÄEE!! MAAAHHHH!!!!#&"/&%)(#¤!"&!
Blir tokig.. Aja.. Inte hela världen, den smakar ju bra iaf. och jag ville bara
ha nått lite gott kvällsfika. Så jag provsmakar en efter att jag spritsat på
toppingen (som jag lika gärna hade kunnat klicka ut eftersom den rann ut
efter ett tag). Då har själva dumlekolan smällt och fastnat i pappret! Ååhhh!!
Så ska man äta dom får man fan äta med sked! Jävla skit! haha! Vart inte
speciellt goda heller. Vilket jävla fan, allt jävla slit i onödan. I morrn ska jag
göra kladdkakemuffins med vitchoklad och limespread. Det vet jag att jag
kan göra iaf, och att det är gott.

Vet inte vad jag ska göra med dessa muffinsar. Slänga? Får se vad herrn i
huset tycker om dom. Tycker han dom är god får väl han äta upp dom då,
annars åker dom nog i soptunnan. Kanske lika bra! ;)

Jag försökte få en fin bild på dom iaf, men näe.. Inte lyckades jag med det
heller. Försökte inte så mycket om jag ska vara ärlig. Dom vart ju så jävla
ful. Hade verkligen ett annat resultat i mitt huvud. :P

image description
Man kanske ska investera i nå finare formar också ;)


Jag får nog sitta bakom ett skrivbord och göra pappersarbete i mitt
blivande café ;)

Kommentarer
Postat av: Therese

dom såg goda ut iaf.! :)

det där fatet är så fint!!

2012-02-16 @ 10:28:27
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Nja.. tycker dom blev skitful och inte så goda. Dumle i muffins = nej. haha :) Ska göra goooda idag ist :) Visst måste man väl kunna frysa in kladdkakemuffinsen MED limespreaden? Det är ju inte riktigt som en vanlig frosting? :)

Ja, det är så fint! Längtar tills Pär fyller år så jag får använda det!! :)

2012-02-16 @ 11:02:33
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0