HUR GÅR DET MED HÅRET?

Nu på torsdag har jag använt ricinoljan i tre veckor. Tänkte ju lägga upp
en före och efter bild när det gått två veckor men det såg nästan ut som
samma bild :P Alltså inte en sån stor skillnad.. Det kanske hade växt 1 cm.
(Man ser ju på utväxten) Så ni får ett resultat när det gått en månad ist.
Vissa säger ju att det tar en månad innan det syns nå resultat..

Och sen vet jag inte om jag tror på att det är oljan som gör att håret växer
heller.. Utan det är massagen. Men som sagt; värt att prova för så lite pengar,
och jag tycker inte att det skadar håret på något vis, snarare tvärtom! Håret
känns mycket tjockare i hårbotten och lenare :)

Fast jag ska nog bara använda det i en månad.. Eller vi får se. Om jag inte fått
superresultat tills dess då. För en negativ sak kan jag komma på. Det är
inte jättelätt att få ur håret.. Krävs 2 shamponeringar. Ibland även tre..
Sen en annan anledning är att jag börjat trivas med mitt hår :) Tror jag bara
va ovan förut. Nu har jag hittat en frissa som jag gillar!
Tycker mer om håret när det är lite vågigt/lockigt/ruffsigt :) För nu går det
verkligen att skapa volym iaf! :)

image description


Kommentarer
Postat av: Sara F

Tänkte skriva det förut till dig när du hade sån ångest, att det är en vanesak när man gör en sån ändring av frisyr. Jag gick ju från långt MÖRKT (flera lager mörkbrunt så frissan nästan tappade hakan för hårstråna hade blivit så tunna så det kändes som damm/aska) till kortkort blond. Jag fick också panik och planerade på en gång att jag skulle spara ut håret vilket jag även gjorde. Idag fattar jag inte hur jag tänkte. Det är så bekvämt och lättsamt med kort hår. Hade jag haft ett heltidsjobb så jag hade råd att gå till frissan en gång i månaden skulle jag definitivt vara korthårig! :)



Men det är väl så det är, hur man än gör med håret lär man sakna det "gamla".

2012-02-14 @ 10:26:14
Postat av: Nathalie

Ja, det var nog bara för att jag var ovan :) Dock vill jag fortfarande spara ut det.

Men jag tycker faktiskt det är mycket mer lättskött när det är långt :P Nu måste jag fixa håret innan jag ska iväg nånstans, annars ser det förjävligt ut :P Då det var långt kunde jag sova med blött hår och ändå såg det bra ut dagen efter.. Och jag hade heller inga problem med att gå ut utan volym i håret (nu MÅSTE jag ha volym, annars ser det bara sjukt ut :P) och lättare att sätta upp i en toffs, nu ramlar allt ner! haha :) Så nog saknar jag mitt långa hår, och kommer nog aldrig klippa såhär kort igen ;) Långt och mörkt är mitt nästa mål! :P

2012-02-14 @ 16:30:48
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag sa ju det! Du har aldrig varit snyggare i håret än vad du är nu, ALLA tycker det (jag vet inte vilka "alla" är, men jag tror alla tycker det iaf). Puss

2012-02-15 @ 09:46:46
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, thank you my dear! Men jag vill fortfarande ha liiiite längre ;P Puuuussss!!!

2012-02-15 @ 10:14:16
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0