NU VET JAG!!

Nu vet jag vad det är för fel. Varför min bakning/matlagning går
åt skogen varje gång.
T.ex. så skulle vi göra hemmagjord pizza igår, med tjock botten. Såg
så gott ut :) Tyckte det lät lite konstigt att man inte skulle förgrädda
botten. Så jag tänkte om jag skulle göra det ändå, för säkerhetsskull.
Men näe.. sket i det. Vilket resulterade i en degpizza.. Ååååhhh!!!!
Och idag skulle jag prova göra vanliga muffins med nån god topping.
Muffinsen skulle vara i ugnen i 15 min. Ja.. mina muffinsar var
fortfarande smet då?? :P Så dom var i 30 min+ !

Så vad är då felet? JO, UGNEN! Det måste vara det. Det är därför ingenting
blir klart. Jag kan då inte komma på nått annat. Och det är en väldigt gammal
ugn. Luckan glappar liksom. Och det blir SVINVARMT i hela lägenheten när
man har ugnen på. Sammanträffande? Knappast.
Det måste vara ugnen.. det måste bara vara det!
Dags att ringa nordanstigsbostäder och få en ny tycker jag :) T.o.m handtaget
på luckan har lossnat. Antar jag iaf. eftersom det är limm eller nått sånt runt
hela handtaget.. Så den är ju inte direkt i sitt bästa skick! Var mycket fräschare
ugn i förra lägenheten.

Det känns bra iaf. att det kanske inte beror på mig, att mina bakningar misslyckas ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0