VAD I HELVETE!

Ja, idag skulle jag ju baka Kladdkakemuffins med vitchoklad och limespread.
Sviiingott! Häver in dom i ugnen och går och gör annat ett tag. Städar.. Så
jag hör inte när klockan ringer att dom är klar. Dock vet jag att den nyss ringt
eftersom jag var dit och kollade då och då. Då klockan ringde hade dom varit
inne i 20 min, och dom skulle vara inne 20-25 min. Så jag tänkte att jag låter
dom vara några minuter till.

Tog ut dom och dom sjönk ihop, som dom ska göra. Bra bra! Väntade på att
dom skulle svalna och sedan gjorde jag fyllningen. Då ska jag riva vitchoklad
och när jag lyfter på rivjärnet hoppar chokladen överallt! Alltså som loppor
hoppar den, vet inte varför? Så fort jag petar på chokladen hoppar dom små
spånen till och det är choklad överallt! ÅÅåhhh!! Aja.. Blandar ihop och smakar,
Mmmmm så gott! Ska spritsa ut i muffinsen.. Och ja.. Som vanligt fastnar den
jäveln igen! JAG FATTAR INTE! Kan nån ge mig en sprits som det faktiskt går
att spritsa ut annat än vatten genom. Äckel! En stor sprits vill jag ha!
AJA! Bytte spritsgrej som jag bänt upp förut när jag gjorde macarones. Så då
gick det bra. Skönt! Nu är dom klara, goda och ser någolunda goda ut! :)

Knäpper lite fina kort (försöker iaf :P tog bara med telefon) och ska sedan smaka
en. Trodde jag skulle smälla av på plats! Även DESSA muffins sitter fast i formen!
Ååhhhåårrhh!!
Är det formarna det är fel på eller? (köpte nya igår) Eller vad fan är det som är
fel? Dom kan fan inte ha varit inne i ugnen för lite tid heller. JÄVLA ÄCKLIGA
MUFFINSHELVETE!
Åååhh! Kanske ska inse att jag inte kan baka? Inte utan
Therese iaf! haha! (sist jag bakade dessa bakade jag ju med henne). Jävla piss!
Det måste vara formarna det är fel på.. MÅSTE! Jag vill inte tro att jag är såhär
dålig på att baka.. Aja.. Dom smakar bra iaf. Jättegoda! Har ställt in dom i kylen
nu så kanske dom stelnar till sig lite ;)

image description



Pär sa igår "Kan du inte baka det du bakade sist?". Det var kärleksmums. Så ja,
jag får väl hålla mig till mina kärleksmums då :P DOM vart iaf bra. Som dom SKA
vara..

Skam den som ger sig.. Nästa vecka ska jag prova på nått annat. Tror jag. Och
byta formar..

Kommentarer
Postat av: Therese

tkr papperet fastnar lätt i kanterna på kladdkakemuffins där det blir lite hårt. och dom vanliga vita som man köper på ica är ju värst!



haha jag som inte kan baka utan dig, då blir det bara fel för mig med. ;)

2012-02-16 @ 15:47:07
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hmm.. Det var i botten det fastnade på dom här, kletigt bara :/

Haha, vad roligt! :P Mammas "Bak-gen" har väl delat sig så vi fått en halva var, som måste vara tillsammans ;P

2012-02-16 @ 16:17:06
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0