WHITNEY HOUSTON VS. BARNEN I AFRIKA

Överallt läser man om att Whitney Houston har dött. Och självklart är det lika
sorgligt och hemskt när någon dör.
Men nu ska folk börja med att man inte bryr sig om barnen i afrika bara för att
man bryr sig om kändisar som dör. Ja, alla vet att det dör barn i afrika varje dag,
andra männsikor runt om i världen också för den delen. Men man kan ju inte
skriva, eller för den delen VETA, varje gång någon "okänd" människa dör. Även
fast det är minst lika sorgligt som att en kändis dör.

Det är samma som att om någon i din släkt dör, så blir du ju mer lessen än om
nån i min släkt dör. Men är det inte lika sorgligt och hemskt att nån i min närhet
dör då? Eftersom du säkerligen bryr dig mer om någon i din närhet dör?!

Förstår ni hur jag menar?

Man bryr väl sig inte mindre om barnen i afrika bara för att man sörjer en kändis,
i detta fall Whitney Houston. Några kanske hade henne som en förebild och såg upp
till henne jättemycket. Då är det väl klart att man bryr sig när hon dör. Men det
betyder ju inte att man bryr sig mindre om andra som dör. Man vet bara helt enkelt
inte om det. Det är ju faktiskt lättare att "få reda på" när en kändis dör än när ett
barn i afrika gör det..

Ja.. jag vet inte om ni förstog nått av detta men jag vet inte hur jag ska förklara
bättre.
Nog för att det är förjävla jobbigt att alla skriver RIP på facebook osv. Så tycker jag
det är sjukt att säga att man inte bryr sig om andra människor..

Kommentarer
Postat av: mia

Jag förstår precis vad du menar, och jag tänker likadant :) Jag tycker självklart att det är hemskare att så många dör varje dag av svält, uttorkning, sjukdomar (..ja, you name it) än att en enda offentlig människa dör. MEN det är lättare att relatera till denna offentliga människa just för den dagen, och då blir det fruktansvärt sorgligt.. men det betyder ju inte att jag inte bryr mig om barnen i Afrika för det!

2012-02-16 @ 14:07:39
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0