DAGS FÖR FÖRÄNDRING... IGEN!

Nu är jag less på mitt hår. Helst av allt vill jag att det ska växa ut! Helst
igår
! Men det går ju inte att göra nått åt det. Och ni kanske undrar vart
bilderna är från resultatet av ricinoljan. Hmm, ja! Det blev helt enkelt inget
resultat. Det har kanske växt 2 cm. Men det gör det ju i vanliga fall också,
alltså av sig själv. Så det har jag gett upp!

Men nu är jag sugen på att färga det mörkt, eller det har jag varit sen
dagen efter jag gjorde ljusa slingor hos frissan.
Dock har jag inte råd att åka och göra det hos frissan, som jag egentligen vill
göra. Är lite mesig när det gäller att färga håret hemma (med all rätt egentligen).
Eftersom jag blekt slingor är det ju stor risk att håret blir grönt när man färgar
brunt. Dock tycker jag inte jag har överdrivet ljust hår nu, så det gör kanske
inte så mycket?

Är det nån som färgat håret från ljust (blekt hår då alltså) till mörkt hemma?

Har googlat runt lite nu (mitt svar på allt). Och denna färg verkar ha funkat
bra för vissa. Är ju lite rött i den så det är ju bra. Det ska ta bort den gröna
nyansen. Dock vill jag inte ha rödbrunt hår, utan mer åt det kalla hållet. Men
det går ju inte.. Får färga det sedan då.




Eller ska man köpa en färg man vill ha från början och prova på en slinga?
Och se hur det blir? Eller ska man börja med att slinga hela håret med hätta?
Tror jag har en kvar sen jag färgade slingor (använde ju två förpackningar då).
Det kanske också blir fint, att slinga det mörkt?

HJÄLP MIG? Vad tror ni? Färga hela håret, göra slingor? VAD? Färg eller toning?!
Och har ni gått från ljus till mörk hemma, berätta hur det gick för er, blev det
grönt eller blev det bra? :)


Kommentarer
Postat av: stina. Mamma till Elvin & Milton

jag har ju exprimenterat hit å dit med mitt hår genom åren hehe, å det jag vet är att om man har blekt/slingat hår ska man ta en färg som innehåller röda pigment annars blir det som du säger grön/grått vilket hände mej en gång i tiden hehe, då tog jag en typ mörkblond färg.

Men annars det du säger om å slinga kan ju faktiskt bli fint :)

2012-03-05 @ 13:49:35
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Postat av: Denise

Jag har färgat från blekt ljusblondt till exakt den där mörka hårfärgen. Först färgade jag en lite ljusare brunfärg men då vart det typ grått så jag slängde i den där å det vart jättebra :)

2012-03-06 @ 03:12:41
URL: http://Deniseiden.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0