DEN SOM INGA KLÄDER HAR..

..Får gå med rumpan bar.

Förra våren (tror jag det var) kom det in en långklänning på h&m, en tubklänning
med smock högst upp. Och som alltid velar jag om jag ska köpa eller inte. Och när
jag väl bestämt mig för att jag vill ha den (och då vill jag VERKLIGEN ha den) så
är den slut! Jag har tänkt på den där klänningen i snart ett år nu :P Och jag vill
fortfarande ha den, men den kommer ju inte tillbaka (dock kommer det säkert komma
nån ny variant av den :P).
Men då har jag bestämt mig för att jag ska sy en egen. Har köpt tyg och tänkte sy
den nu ikväll. Men då är gummitråden (måste ju ha det för att sy smock) jag har
för tjock! SUCK! Vet att jag ska ha en annan rulle nånstans också, men hittar den
icke! Så den får nog vänta..

Gick in på en "syblogg" också och blev så inspirerad! Jag vill också. Har ju försökt
mig på lite olika saker förut, men vissa saker har blivit helt misslyckade så jag gav
upp! Men jag behöver nog bara införskaffa mig lite "basmönster" så ska det nog gå!
Gillar ju att sy!

Så på torsdag innan jag börjar jobba ska jag åka in till stan och gå på "Ohlssons"
och se om jag hittar lite tyg! Har så många ideer!
Kollade igenom dom tyger jag har köpt tidigare och jag förstår inte hur jag tänkte?
Världens fulaste tyg! :P

Ska kolla igenom lite sytidningar mamma har också för att hitta just dessa "basmönster".
Det är ju bra att ha nått att utgå från och sedan göra om som man vill! Ska även sno åt
mig ett tyg jag spanat in, av henne också ;) (har frågat ifall jag får ta det :P) Som jag
tänkt sy ett par shorts av! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0