DEN PERFEKTA GRANEN

Idag var jag och Pär till skogen (hans skog), för att leta en gran. Dock inte för att hämta hem en, men märka ut en. Så man slipper pulsa i snö (som förhoppningsvis finns då) och leta när man väl ska ha den.

Men det var inte så stort utbud i år. I en och en halvtimme gick vi och letade. Skitjobbigt var det! Rena rama hinderbanan! Svetten rann på mig!

Vi hittade en(!!!!) som vi har som reserv, ifall vi inte hittar nån bättre. För vi ger inte upp! Fick åka hem för det blev mörkt, annars hade vi nog letat ett tag till. Tänkte kanske åka nån morron och kika och ta med lite fika och så, mys! :)

Vi kommer nog inte slå förra årets gran, som jag hittade och tog ner, BAKIS! Det ni var nog det jobbigaste jag gjort i mitt liv! Men det var det värt! ;)

Ikväll blir det fredagsmys för hela slanten! Imorron blir det julklappshandling och jobb! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0