Det tar aldrig slut..

Nu har jag äntligen börjat måla i barnrummet och datarummet! Det var fleeera veckor sen jag köpte färg dit.

Men det tog ett tag innan vi fick tummen ur och bar ner grejerna som stog där inne. En dag fick jag helt enkelt nog! Det hade stått still för länge! Bärde ner (till källarn) det jag kunde bära själv en dag.. Sedan väntade jag på att Pär och jag skulle ta oss tiden tillsammans att bära ner det sista (garderob, stor tung dörr, gipsskivor). Men antingen så hade vi annat för oss på varsitt håll eller så var man för trött.. Slutade med att jag skruvade isär den jävla garderoben och bar ner den i delar!! Haha. Och igår bar vi ner det sista.

Så nu är taket i barnrummet färdigmålat och i datarummet behövs det nog ett lager till + listerna. Sen är det dags för väggarna. Har också slitit bort listerna runt fönstren och golvlisterna i datarummet (undantag för den som sitter bakom elementet. Förstår inte för allt i världen hur jag ska få loss den utan att slita loss elementet!! :P) Golvlisterna i barnrummet kan ju gå och dö. Sitter fast i tapeten så den slits med och går sönder! Maaaahhh! Och vi hade ju bara tänkt måla tapeten sen så man vill ju ha den hel! Så det jobbet lämnade jag till Pär ;)

Men snaaaaart är det väl klart det med. Och då lär man ju vilja börja med nedervåningen.. Renoveringen tar aldrig slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0