Vecka 22

Nu går det verkligen fort! Känns som det var nyss jag skrev vecka 21. Jises!

Jag har börjat få så fruktansvärt ont i fötterna när jag jobbar långa dagar. Igår var min sista dag på sommarschemat. Och hur mycket jag än älskar att jobba på H&M så kändes det skönt att få vara lite ledig! Man hinner liksom aldrig slappna av, för nu i sommar när jag varit ledig så har det alltid varit nått annat man ska göra. Vill ha några dagar utan måsten.
Men så frågade chifen ifall jag kunde jobba idag också, så man ställer ju upp ;) Måste jobba så mycket jag får och kan nu! Man vet aldrig när kroppen inte orkar med mer..

Sen måste jag, som Mia skrev om, säga att det är fruktansvärt jobbigt när folk kommenterar ens kropp hela tiden! Mia sa det till mig i början av min graviditet men jag tänkte "Ähh! Jag tror inte jag kommer bry mig om det.." Joohoo då! Det är inte alls kul när folk säger att man fått "hull" och kommenterar det man äter.. Visst jag kan skämta om det jag med och jag vet ju att dom som säger nått inte menar nått illa. Men när man redan känner sig fet och ful så gör en sån kommentar att man tänker "ja, jag har nog gått upp en hel del!" Och tänker på "hullet" man annars inte skulle ha tänkt på.
Det är ju inte direkt så man skulle gå fram till nån som bara lagt på sig några kilon och säga "ja men du har fått lite hull!" Nej! Inte snällt! Bara för att man är gravid vill man inte höra att man blivit fet. Det är lika hemskt som att säga det till nån som inte är gravid!

Annars mår jag prima! :)

Nu ska jag, kaggen och hullet åka och jobba!


Kommentarer
Postat av: Elina

Men jag tycker att du är så fin!! Jag skulle bra gärna vilja tare på magen kvinna :P Är du i hudik nått? Tänkte om vi kanske skulle försökt att ta oss en fika kanske? Miss u, puss!

2013-08-08 @ 12:26:34
URL: http://elinabrandtskott.blogg.se
Postat av: Nathalie

Elina: Jag ska till mvc den 26 :) Då kanske vi kan ses innan/efteråt? Är ju, bokstavligen, ååår sen vi sågs! Saknar dig med!

2013-08-08 @ 18:17:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se
Postat av: Marielle

När jag väntade Agnes och vi åt middag hos mina föräldrar då det kliver in en Hassela skvallertant som ska hämta sin son. - Jaså du är här och äter upp dig! Jag ser att du blivit bra rund!
Ja sa jag och log... Men egentligen tar man jätteilla upp. Alltså folk! Varför ska dom bemärka hur stor eller liten man är. Bara för att man är gravid är det inte okej.
Och det där med att vara öm när man trycker på magen. Det tror jag man är. Jag var det iaf. Och jag var oxå orolig. Men prata mededin bm om du är orolig. Jag ringde dit stup i kvarten :-) nojig som jag var/är :-)

2013-08-08 @ 22:53:05
Postat av: Terese

Du är jätte fin.
Det sägs att det "normala" är att gå upp 12-15 kg under en graviditet, men jag kan helt ärligt skriva att 95% av alla jag pratat med har berättat att de snarare gick upp ca 20-25kg. Så vad är då det "normala"? =)

2013-08-09 @ 07:17:48
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0