Älskade Mejja!

För nån dag sen var jag nere i fjärn, och även Mejja :) Det är så kul för nästan varje gång man träffar henne har hon lärt sig nått nytt ord eller sätter ihop en mening så man håller på skrattar ihjäl sig! Haha! 

Några roliga/gulliga saker som kom ur hennes mun då:

Vi sitter och fikar och Mejja frågar mamma.
Mejja - Momma, kan vi leka?
Mamma - jadå, jag ska bara fika klart (nått i den stilen, kommer inte ihåg exakt)
Mejja - .....jag önskar mamma var här..
(Therese jobbade så hon var inte där)


Jag sitter på golvet med Nitro och Mejja kommer fram.
Mejja - vilken stor mage du har!! (Tar på magen)
Jag - haha, ja! När tror du bebisen kommer då?
Mejja - när han är lika stor som mig!
Jag - det hoppas jag inte! Hahaha

Mamma skulle hjälpa Pappa med nått ute så jag, Mejja och Nitro var själv inne. Och Nitro springer runt hela tiden och jag måste hålla koll på han. Mejja vill ju leka och det blir ju lite tråkigt för henne.
Jag - förlåt Mejja, jag vet att det är tråkigt att vara med mig nu!
Sen kommer mamma in.
Mejja - Momma!! Det har varit jättetråkigt!!
Hahaha! Lillgumman! Jag lovade henne att jag skulle komma nån dag och leka med henne utan hund.
Jag - Då kan vi leka bara du och jag!
Mejja - men mamma då?
Jag - ja hon får också vara med såklart!
Mejja - men.. Men pappa då?
Jag - ja han får vara med han också!
Mejja - men PÄR då? 
Jag - haha han får vara hemma med hunden!
Mejja - jaha..

Sen om man ropar på Nitro "kom då gubben!" Så härmar hon "kom gubben!" Haha låter så gulligt!

Älskade Mejja, jag saknar henne! 



Kommentarer
Postat av: Simone

Haha! X) aaww :)

2013-12-08 @ 12:39:43
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Therese

haha, älskade lillunge! <3

2013-12-08 @ 20:38:58
URL: http://theresesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0