Spännande!

Idag går jag in i vecka 40. Och jag har även ringt förlossningen för första gången. 
Imorse när jag gick på toa kom det nämligen lite blod. Hela jag blev helt stel! Först för att jag tänkte att "nu är det på g!" sen gick det över till "tänk om nått är fel??". Ni som följt mig vet ju att jag hade problem med blödningar i början av graviditeten, som skrämde livet ur mig.
 
Började bomba Mia med sms (hon är min barnmorska! :P haha), samtidigt som jag satte mig framför google. "Teckningsblödning". Jahapp! Det kan betyda att det snart är dags eller inte. Det kan ta sin lilla tid ändå. Skickade till Pär och berättade så han skulle vara förberedd IFALL nått skulle hända. Skrev att jag funderade på att ringa förlossningen. Han tyckte jag skulle ringa, så jag gjorde det. Har läst på många gravidbloggar att man redan innan man ringer, vet vad dom kommer att säga. Men att det ändå känns bättre att ha ringt. Lika för mig! Jag visste ju vad dom skulla säga, men eftersom det stog överallt på internet att "man ska alltid ringa in vid blödning!" så ringde jag. Och jag har inte blött nå mer efter det, det slutade på engång. Men en mening sitter fast i mitt huvud som hon sa: "En förlossning kan ju också börja med en blödning." HOPPAS!!
 
Men jag känner ingenting. Lite mensvärk, men det har jag haft i flera veckor känns det som. Iaf. dom senaste 2 veckorna. 
 
Mitt i alla tankar där började jag tänka på Nitro. Spelade upp en film i mitt huvud hur vi lämnar han, hur jag säger "hej då gubben!". Och jag kan säga att jag var påväg att sätta mig och hulkgrina då också! haha! Det känns ju som att han kommer vara borta hur länge som helst, men om allt går som det ska (och inte blir en utdragen historia) så blir det väl max 1 natt/2 dar?? Eller?
 
Foto: http://theresesilen.blogg.se
 
KOM UT NU, BEBIS!
 
(Men nu behöver ni inte tänka att "Nu har hon åkt in!" bara för att jag inte skriver nått här :P Det känns som att det inte kommer hända nått än på ett tag)

Kommentarer
Postat av: Simone

Spännande ju! :) Och fina bilder på go'magan :) Skickar goda tankar när du väl åker in ska du veta! :D

Svar: Tackar! ;)
Nathalie

2013-12-12 @ 10:16:59
URL: http://Simoned.blo.gg
Postat av: Elina

Men jag dör va spännande! :) kommer gå skit bra, när det än sätter igång :)

Svar: Ja nu är det nära hoppas jag! Orkar verkligen inte gå över tiden! :P
Nathalie

2013-12-12 @ 11:29:50
Postat av: Kajsa

Så började min förlossning också. Snart kommer det igång på riktigt ska du se. Håll oss uppdaterade :)

Svar: Tog det lång tid innan det satte igång efter blödningen? Nu blir jag lite nervös ;P
Nathalie

2013-12-12 @ 11:51:50
URL: http://kajsasundin.blogg.se
Postat av: Marielle

Spännande! Så var det för mig med sen kom som lite blodpropp åt gången men tog några dagar innan vattnet gick! ;-)
Men nåt är på g iaf :-D

Svar: Ja jag har räknat med att det kommer ta ett tag till innan det är dags :) Nästa vecka kanske! Hoppas!!! :D
Nathalie

2013-12-12 @ 12:15:31
Postat av: Emmy

Väntar med spänning!! Allt kommer gå jättebra! Kommer å hälsar på när plutten kommit ut :) puss <3

Svar: Det ser vi fram emot!! :) <3
Nathalie

2013-12-12 @ 13:04:56
Postat av: Kajsa

Det gick kanske två timmar från blödning till första värkarna för mig... Men min förlossning gick ju fort. Jag var ju bara inne på BB 4,5 timme och som förstagångsföderska är det ingenting, så mig ska du inte jämföra med.

2013-12-13 @ 13:07:17
URL: http://kajsasundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0