Vecka 39

Vecka 39 idag. Nu jädrans börjar det närma sig! :D 13 dagar kvar till bf och jag hoppas den kommer innan. Var på mvc igår och fick en ny tid den 20:de, om inte bebisen kommit då då. Och jag hoppas verkligen att den kommit då! Please!!

Som sagt, var hos barnmorskan igår. Hon trodde inte det skulle bli nån jättebebis, hoppas hon har rätt! ;) "det blir ingen fyra kilos bebis. Jag skulle gissa på 3,4 - 3,6". Men jag har hört flera dom sagt så till och deras vägde över fyra kilo så ;) Men jag hoppas hon har rätt! Låter lagomt att trycka ut!

Jag har börjat bli jävligt nervös inför förlossningen och nu känner jag att jag vill ha all bedövning som finns! Haha! Från att ha sagt att jag vill göra det bara med lustgas. 
Jag tror det beror på alla förvärkar! Natten till igår var dom inte roliga! Kunde inte ligga still och absolut inte somna. Hoppades lite att det skulle sätta igång på riktigt men icke.. Vaknade dagen efter.. Suck! Men ont som satan gjorde det iaf!
Jag är också rädd att jag ska vara själv när det sätter igång. Att Pär ska vara på jobbet (är ju stor chans att det blir så :P). Hoppas bara att det inte är snöstorm när det väl händer, så han inte kan ta sig hem fort ifall det behövs! 

Annars är jag spyless på att vara gravid. Bläääääää! Är less på att ha ont hela tiden. Efter att jag gått dagens "långprommis" med Nitro parkerar jag jämt i soffan och när jag sedan ska resa mig upp är det som jag suttit still i ett år!! Smärta! Är så stel!
Bebisen är iaf fixerad nu! Så koooooom uuuut nu!! 

21 kilo har jag gått upp. Men det skiter jag fullständigt i just nu. Det känns ok! Bara den kan komma ut nuuu så kan jag gå upp till 30 kilo också! Bristningar har jag redan och dom känns värre än vikten. Den kan jag jobba bort, men bristningarna är kvar för alltid. Blä.. Hoppas hoppas hoppas jag slipper få några på magen!!


För övrig så är jag sjukt less på att höra "Det blir väl på julafton då! Hahaha" när jag berättar när jag har bf. MEN HÅLL KÄFTEN! Vill jag bara skrika! Precis som att det skulle vara en katastrof! Kommer den på julafton så gör den det och den är mer än välkommen att göra det isf! Visst det kanske inte blir så kul när den blir äldre, men man kan ha kalas helgen innan eller nått sånt isf! 
Sluta säga det som att det skulle vara nått negativt! Världens bästa julklapp!

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha du sa ju själv det som något negativt hur länge som helst.. ;)

Svar: Inte som nått negativt, mer att det skulle vara typiskt ifall det blev då. Eftersom jag älskar julafton. Men sen om JAG skulle säga det är det en annan sak, det är ju mig och min unge det handlar om.. Samma som att ifall nån pratar skit om ens familj blir man förbannad, men man kan själv klaga på dom utan att mena nått illa ;)
Nathalie

2013-12-05 @ 12:13:37
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Mia

Nu är det nära :) Såååå nära! Längtar som en tok

Svar: Me toooo!!!
Nathalie

2013-12-05 @ 19:56:57
URL: http://mialundholm.blogg.se
Postat av: Therese

jo i början sa du ju att den inte fick komma på julafton och att hela julveckan skulle bli "förstörd" X)

Svar: Ja men.. Äh förstod du inte min förra kommentar orkar jag inte förklara nå mer :P
Nathalie

2013-12-05 @ 22:24:50
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Therese

Jo jag förstog men du skrev att du inte sa det som nåt negativt men det gjorde du, iaf i början. Men om inte du menade det som nåt negativt då, kanske inte andra menar det som nåt negativt heller, bara typiskt. ;)

Svar: Ja kanske det ;) det har du ju rätt i. Men fortfarande jobbigt att höra varje gång!! :P
Nathalie

2013-12-06 @ 13:06:17
URL: http://Theresesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0