CRAVINGS

Man har ju hört att när man är gravid får man cravings efter något speciellt. Det har inte jag tycker jag. Känns lite tråkigt :P Samtidigt som det känns skönt! Jobbigt att bli sugen på nått man inte kan få tag på tex.

Dock har jag flera gånger känt att jag är sugen på nått men kan inte sätta fingret på vad. Sen kan jag absolut inte äta falukorv eller köttbullar. Jobbigt eftersom det var en sån sak vi åt varje vecka, så då måste man hitta på nått annat.. Vilket är svårt! Men jag mår illa bara av att tänka på stekt falukorv.

Sen har jag nog varit sugen på mer matiga grejer, inte godis och sånt. Jämt när jag varit sugen på nått så har jag tänkt "ska jag åka och köpa godis?" Och tänker vad det finns för godis, men nej! Det är inte det som kommer få bort suget efter något. Jag vill hellre ha kött och bröd och sås!! Haha. Alltså en macka med salt kött!! Gött!
Bra kanske vissa tänker att du inte är sugen på godis. Men lugn, jag kommer bli fet ändå. Då jag älskar skräpmat ännu mer just nu! Kanske för att det mesta har kombinationen bröd+kött.

Jag höll på grina ihjäl mig när jag fick höra att man inte får äta ädelost (om den inte är uppvärmd) när man är gravid!!! Jambo har den godaste mackan någonsin som heter "ädelhöna" med grillad kyckling och ädeloströra/sås. Mmmmmm! Det första jag ska äta efter ungen är ute är en sån! Om jag så ska skicka barnmorskan dit och köpa en ;)


Kommentarer
Postat av: Marielle

Haha jag köpte en ädelhöna innan vi åkte hem efter bb :-P
Var oxå ledsen över att man inte fick äta dom!

2013-06-12 @ 09:49:06
Postat av: Simone

Haha X)

2013-06-12 @ 14:06:12
URL: http://Simoned.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0