Jullista

Hittade en jullista på Therese blogg, som hon skrev för nått år sen (kollar på gamla julkort :P) och jag blev sugen att fylla i den jag med! :) Lite tidigt men va fan! Det är många som redan satt upp julsaker och det kliar i fingrarna på mig med, men ska vänta tills söndag och första advent! :) 
 
Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan (Föredrar knäck!)
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill (usch! Inget!)
Revbensspjäll - Janssons frestelse (Inget här med)
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta (hos mamma och pappa!!)
Utomlands - Sverige
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta




Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Med familjen! Antingen hos mamma och pappa eller hos Therese och Andreas. Men det blir väl dom vanliga vi alltid firar med (hoppas jag ;)) Och förhoppningsvis lilla bebisen. Jag firar först med min familj (Pär brukar också följa med en sväng innan han åker till sin familj). Vi börjar med julklappsspelet där vi alla köpt en varsin julklapp för ca 50-100 kr. Förutom mamma som brukar köpa en hel kasse (eller två!!) haha ;)
Sen äter vi och småkollar lite på Kalle och kan du vissla johanna innan tomten kommer med paket :) 
Efter det åker jag upp till Britta och Selmer där Pär är. Ibland är hans syster med familj med, annars är det bara vi :)
Älskar julafton!!

Vad önskar du dig i julklapp?
Önskelistan har ni ju redan sett. Men mest av allt önskar jag mig en mysig dag med mina nära och kära, inte allt för mycket stress och bara massa mys!! :)

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Hmm.. Det som först ploppar upp i mitt huvud är "barababababa" fågeln och kalle :P

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Jaao. Dock säger jag varje år att jag ska åka ner tidigt till sörfjärn och hjälpa mamma med maten. Men det har aldrig blivit av. Vet inte riktigt vad det är med Julafton men tiden räcker inte riktigt till! :P

Har du firat jul utomlands någongång?
Nej! Never! Skulle aldrig i hela mitt liv åka utomlands på jul. ALDRIG! Jul är snö och mörker och ljus och mys! :) 

Vilket jullåt är den bästa?
Oo, finns så många! Alla klassiker är bra!

Vilken julfilm är den bästa?
Ensam hemma, Nu är det jul igen åsså tänkte jag på nån mer men kan inte komma på vilken just nu.

Har du varit Lucia någongång?
Nope! Inte ens på lekis då alla fick vara det dom ville. Jag har alltid varit tärna! ;) och tomte!!

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Oj! Har inget speciellt tror jag. Men när man var liten och vaknade klockan sex på morron och kunde för allt i världen inte somna om för "det är ju julaftooooon!!!!!" :D Alla låg och sov och vägrade kliva upp också. Inte för att det skulle bli bättre då, eftersom vi alltid öppnat klapparna på kvällen :P Så man fick ju vänta heeeeeela dan. Men jag gillade ändå att vakna tidigt! :)
När vi var liten hade Therese och jag alltid lockigt hår när vi skulle vara fin! haha. Och innan (eller om det var efter??) mamma upptäckt krustången så sov vi alltid med flätor i blött hår. Tre stycken. Två på sidorna och en mitt bak! haha :) 
Jag kommer också ihåg att jag älskade dagarna efter julafton också när jag var liten. När man hade alla nya saker att leka med. Och när man kom ner på juldagen och det stog nötter och paradisaskar framme sen dagen innan. Det var mysigt! :) 
Nu vill jag bara ha bort julen så fort julafton är slut, typ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0