Nitro

Ja det som skulle ske i helgen var att Pär åkte och kollade på en hund. :) Kom hem med han igår och han är så söt! Lillgubben! 
 
Favorit liggställningen. Ligger ofta såhär! :D
 
Nitro heter han! Vi har klurat på namn hela veckan men inte kommit på nått bra. Och "i papprena" heter han Nitro så då fick han fortsätta heta det :) 
 
Det går hur bra som helst. Dock är han lite orolig och rädd. Vågar t.ex. inte gå in i sovrummet själv, så vi får bära in han. Vågar heller inte gå längst in i köket där matskålarna står. Men det kommer väl :) Han är ju inte blyg för oss iaf. Ska pussas heeeeela tiden och vill gärna ligga nära. Känns inte som han kan somna riktigt heller, han vaknar så fort vi rör oss. Men han har ju inte ens varit här ett dygn så jag tycker det går jättebra! :)
 
Igårkväll var ju jag i mellanfjärn på middag och spa med gymnastikföreningen. Och när jag kom hem igen blir han helt till sig och ska pussas och hålla på :) Gogrisen!
 

Han är jätteduktig på att göra sina behov ute. Visst det har blivit nån olycka inne då han blivit lite för exalterad ;) Men med tanke på att han varit i hundgård 24/7 hela sitt liv så tycker jag han är jätteduktig! Släppte precis en stor skithög mitt på gräsmattan... Hrm!! ;) Pär får ta upp det när dom kommer hem, dom har nämligen åkt till skogen en sväng. Och jag ska passa på att dammsuga nu när Nitro inte är hemma och kan bli rädd.
 
Och det är väl bara att börja vänja sig vid att kliva upp tidigt nu. Klockan 6 ville grabben ut och pinka! Sprang till dörren och satte sig! (Han är annars lite rädd för att gå i trappan också!) 
 
Även fast han verkligen stinker hund (vi ska bada han, men tänkte låta han vänja sig lite här först :P) och inte alls vill göra som man vill när man är ute, så är jag redan fäst vid den lille krabaten! Så go och snäll! Välkommen till familjen Nitro!! :)
 
Sådan husse, sådan hund ;)
 
Tycker han ser mycket större ut på bild än vad han är! :) Han är ju ingen valp. Eller jo det är han ju, men han är ju ändå 5 månader. Annars brukar dom ju vara runt 2 månader när dom flyttar. Så han är ju större, men inte fullvuxen :) 

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh men söööt! Måste komma och träffa han! :)

Svar: Bara å komma ;)
Nathalie

2013-11-17 @ 10:23:42
URL: http://Theresesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0