Vecka 35

Herregud här går det undan! 6 veckor kvar! Det är ju ingenting samtidigt som det känns så långt bort. Sa till Mia för nån dag sen "jag kan se mig själv med bebisen, men det känns så jäkla overkligt att jag ska föda ut den också!" Just förlossningen känns så overklig! För man har ju faktiskt ingen jävla aning om hur det är innan man är med om en själv. Och jag som tänkte jobba november ut (på hm) och sen ta ledigt därifrån. Fan! Det är ju bara 3 veckor kvar av november ungefär!!!? 

Bebisen är nu iaf. 45 cm lång och väger ca 2,5 kg. Ett kilo till kan du få lägga på dig men helst inte mer ;) 
Livlig som fan är den iaf. Ibland sparkar den så hårt att det ser ut som hela jag hoppar till! Haha. Älskar att ligga och kolla på magen när den rör sig, så mysigt! Den har börjat röra sig mer på dagarna också tycker jag? Förut har jag ju inte kännt av den så mycket då jag står upp men nu känner jag flera gånger om dan då jag t.ex jobbar :)

Jag är trött som fan. Vet som sagt inte vad det beror på men jag har aldrig varit såhär trött av en förkylning förut. Ja jag är lite gnällig men ni anar inte hur trött jag är. Får kliva upp och göra saker på kvällarna när vi kollar på teven för att inte slockna. Mina ögonlock väger bly mest hela tiden känns det som! Hugaligen!




Sen har jag börjat få sammandragningar ganska ofta. Mest när jag böjer mig ner och har mig. Men annars också. Sen vet jag inte om jag fått förvärkar? Ibland har jag sån "mensvärk" så jag knappt vill ligga stilla! Men det blir lite bättre om jag rör på mig?! Ja alla dessa smärtor blir man ju tokig på. Man vet ju inte hur nått ska kännas? 
Ont i fötterna har jag mest hela tiden nu. Men dom är inte så svullen än. Händerna dock, dom svullnar upp lite då och då. Det är inte skönt ska jag tala om för er. Det spänner och gör ont!

Och mitt humör.. Jag tycker synd om dom i min närhet nu. Saker jag stört mig liiiiite på förut stör jag mig så mycket på nu att jag bara vill sätta mig ner och grina av frustration! Som folk som smaskar! Hate it!!! Usch, det bara kryper i kroppen på mig när jag tänker på det! Haha! Och saker jag inte ens stört mig på innan stör jag mig på nu.. Så lite sura miner och dåligt humör är vardagsmat nu ;) Men jag kan bli glad lika snabbt igen också!

Näe fy fan må dessa 6 veckor gå fort. Det är inte lika kul att vara gravid längre. Tanken på att vara gravid igen får mig att tänka en extra gång på ifall jag vill ha mer än ett barn ;) haha. Känns fruktansvärt jobbigt! I början är det ju mysigt när allt är nytt och så men nu.. Det är ju sån lång tid!!! Och inte får man göra nått kul heller. Prata med Mia för ett tag sen och gnällde på att jag är så fet och äter alldeles för mycket onyttigt! "Äh! Va fan det är ju den enda roliga man får göra när man är gravid!" Helt rätt! Och sen dess har jag inte dåligt samvete för vad jag äter ;) haha. Hade det inte varit för bristningarna hade jag nog inte kännt mig lika fet. 

41 dagar kvar! Snälla kom inte ut senare! (Är dock stensäker på att jag kommer gå över tiden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0