Hjälp!

Jag har aldrig varit rädd för förlossningen, utan ser fram emot den. Att få uppleva hur det känns att föda barn! Att äntligen få veta hur det känns. Att få se hur Pär reagerar. Att börja ett helt nytt liv. Att få träffa vårat lilla pyre! <3

För tror ni att jag är nå nyfiken på vem som ligger där eller??? Maaa blir tokig! :) Är det en pojke eller flicka? Hur ser den ut? Är den lik mig eller Pär? Eller båda? En sak är jag dock säker på, och det är att den kommer vara helt underbar och finast i världen!

Men när man läser förlossningsberättelser så blir jag lite nervös!! Mest för att det känns så sjukt overkligt att man faktiskt ska vara med om det själv. Jag har ju ställt in mig på att jag ska klara det utan eda. Men tänk om det blir en helvetesförlossning?? Tänk om det blir snitt? (Hoppas verkligen inte det!!) Det är nog det jag är mest "rädd" för. Att man inte vet hur det kommer att bli för sorts förlossning. 

Vem är du?? :)


Kommentarer
Postat av: Marielle som gjort kejsarsnitt

Och jag är rädd för att föda riktigt! :-P är rädd för smärtan.. Att spricka hela vägen.. Var inte rädd först men såg ett förlossningsprogram på ettan här om kvällen...och då blev jag nervös! Ska jag kunna föda riktigt någon gång om jag blir sårädd? Känns som jag kommer vilja ge upp när det är som värst och be om att få slippa :-P
Fast det ser mysigt ut att få upp barnet på bröstet..efter att ha kämpat så...

2013-10-07 @ 09:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0