Ingen dans på rosor..

Förutom sammandragningar har jag fått lite andra besvär. Som ont i ryggen. Spelar ingen roll hur jag sitter eller ligger (i soffan, halvligger) ont gör det efter ett tag. Ligger jag i soffan måste jag ha en kudde i svanken annars går det inte! Smärta!!

Men värst av all är nog sendrag! I vaderna! Alltså ni vet inte hur ont det gör!! När jag ska sträcka på mig på morron smäller det till! Sen ligger man där och skriker, i vad som känns som en evighet, för det gör så ont! Imorse fick jag sendrag och har fortfarande ont i vaden nu. 

Böja sig ner blir allt jobbigare och jobbigare.. Benböj på pushen känns snart omöjligt! :P Känns som jag kommer ner 5 cm sen tar det stopp!
Och jag flåsar och stönar när jag väl ska böja mig! :P

Känns som jag blivit stor som ett hus! Igår innan träningen så vet jag inte hur många linnen jag provade innan "det fick duga". Ser så jävla fet ut i allt! När jag väl hade fått på mig nått som kändes helt okej så gick jag förbi spegeln påväg till toan. Automatiskt kollar jag medans jag går förbi och utbrister "Men FY FAAN!" Pär: "vad är det?" "Åååhh jag är så fet!". Haha! Usch är inte alls bekväm nu! Vill att ungen ska komma ut så jag kan börja träna bort skiten! (Jaaaa jag vet att man inte ska börja träna på engång!) 

Jag hade tänkt att fräscha till håret efter förlossningen. Då känner man sig nog inte heller så fräsch. Men jag kan inte vänta längre. Mitt hår är en katastrof! Har inte klippt mig på ett år och det syns verkligen! Mina toppar är så sliten att det blir tovigt en sekund efter att jag borstat det. Måste beställa en klipptid till veckan! Har faktiskt blivit sugen på kort igen, men nääää! Kommer ihåg hur missnöjd jag var.. Men lite kortare (om allt slitet ska bort lär det bli en bit) och uppklippt ska jag ha :) Färgning får nog vänta tills efteråt. Har inte råd med det nu, är så mycket annat som ska betalas! Plus att man hört att det inte är så bra att färga håret när man är gravid, dels för kemikalierna och dels för att håret påverkas av hormonerna. Så det kan bli en helt annan färg än man tänkt. Men en klippning duger gott och väl nu :)

Nä, nu har jag klagat nog, ska gå och leta reda på nå kläder till afron nu! 

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag tycker iaf att du är det snyggaste preggot jag vet :) men jag förstår hur du känner de

Svar: Haha! Tack, men säg inte för mycket innan du sett mig irl ;) haha
Nathalie

2013-09-17 @ 21:33:19
Postat av: Therese

känner igen allt. ;) jag fick sitta i datorstolen framför tvn för att inte få ont i ryggen. den lutade lixom lite bakåt. och sendragen minns jag väl!

jo du ska klippa som sist tkr jag, det var skit fint! som på bilden ska du ha! tkr du passar bättre i kort hår! :)

Svar: Ja, tror faktiskt det får ryka en bit! Eller det kommer ju ryka minst 10 cm om jag bara ska ta bort det slitna.. och det ska jag ju! :)
Nathalie

2013-09-17 @ 21:41:05
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Denise

Tycker också du är huur fin som helst med en jättefin mage! :)

Svar: Tack, vad snäll du är! :)
Nathalie

2013-09-17 @ 22:03:49
URL: http://denisea.webblogg.se
Postat av: Simone

Alltså.. Jag fattar ingenting -fet??

Svar: Yep! Så känner jag.. ;)
Nathalie

2013-09-17 @ 23:40:22
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Terese

Känner igen det där, men för mig blev det bättre när jag slutade jobba, speciellt med ryggen och sammandragningarna. Bananer kan hjälpa mot sendrag! Hoppas det ger med sig snart. Pressa inte dig själv till att jobba och träna om du känner att det blir för tungt. Jag blev sjukskriven innan min semester och det var aldrig några problem med läkare, jobbet eller försäkringskassan.

Svar: Näe, jag tar det ju lugnt/vilar om jag känner att det blir jobbigt. Både på jobb och träning :) Måste kolla upp det här om havandeskapspenning. Tror inte jag orkar jobba fram till förlossningen :P
Nathalie

2013-09-18 @ 17:10:11
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0