Nu börjas det..

Ytterkläder. Vad ska man köpa? Nu tänker jag mest på höstkläder. Till vintern blir det väl en overall. Men nu i höst då? Då kommer Ellen kanske krypa  omkring. Är det värt att köpa regnjacka/byxa. Eller är det ett onödigt köp? Skaloverall? Bara en jacka? Fleece? Vaaaaad?? Blir tokig på det här.









Lutar lite åt regnkläderna + fleecejacka och byxa. Men jag vet inte!? 

Vad tror ni som har erfarenhet? ;) Vad ska man ha? Vad kommer användas? 

Det är då en jävla djungel med alla barngrejer.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Min erfarenhet är skaljacka och skalbyxor. Samt ett fleeceset. Skaljackan kan man ha separat när man exempelvis handlar, åker bil osv. Fleecen funkar när det blir för kallt för bara skal-kläder.

Skalkläder står emot rätt mycket vatten också, så jag skulle satsa på endast det i början och inte regnkläder. Regnkläder är väldigt täta och andas ingenting vilket gör att barnen lätt blir blöta av svett i dem. Jag hade lite stora skalkläder åt Irma på hösten så hon kunde ha dem även på våren efter.

Det är min erfarenhet och vad jag kommer att satsa på i höst också.

Svar: Det låter bra, satsar nog på det jag med! :) tack för tipset! :)
Nathalie

2014-08-05 @ 09:26:45
URL: http://kajsasundin.blogg.se
Postat av: Nette

Håller också på att fundera på det :/ Och även i vilken storlek man ska köpa! Inte för litet så de växer ur det på en gång eller till och med innan säsongen börjar, men inte så pass stort att de knappt kan röra sig i dem heller. Åh vad svårt det är ! Det blev ju helt plötsligt som höst nu!

Svar: Ja det är svårt! Har hittat en sån fin overall på Tradera. Finns en både i 74 och i 80, men vilken ska man buda på?? Vill ju inte att den ska bli för liten men just som du säger, inte för stort heller. Men man får kanske tänka att vintern är lååååång så det kanske är bäst att ta den större storleken?
Nathalie

2014-08-17 @ 09:08:33
URL: http://netteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0