Seperationsångest... För mamman.

Igår åkte vi till Mia och Livia och myste :) Ellen vart nöjd! Inte ett endaste grin på hela kvällen. Hon älskar ju andra barn så att kolla på vad Livia gör var ju inte helt fel ;)
När ungarna somnat myste morsorna ner sig i soffan och kikade på idol och modern family! Skrattade så vi grät emellanåt, så som det alltid är när vi ses. And I love it!! :D 
Vid halv tio vaknade Ellen (samma tid varje kväll!) så då passade vi på att åka hem. Då var Ellen inte så nöjd längre. Bölgrin hela vägen hem. Sen vaknade hon minst en gång i timmen hela natten. Zzzzzz!

Men det var en skitkul kväll iaf! Välbehövligt att få lite egentid med min andra andra hälft ;) <3

Just nu är det skitfult i Ellens rum! Så missnöjd! Dock möblerar vi om ifall hon kan sova där själv :) Och bokstäverna vi hade ovanför sängen tog jag ner. Eftersom vi bara hängt dom på spikar, och dom väger bly!! Är rädd att dom ska ramla ner och får hon dom i skallen.. Ja, då är det inte så jäkla roligt! Dom är verkligen skittung!


Ikväll är det mamman som har seperationsångest! Vi har nämligen flyttat in Ellen i sitt egna rum. Läste att när dom är i denna åttamånadersångesten, så sover dom lättare. Alltså inte lika djup sömn. Vilket gör att dom är mer känslig och vaknar lättare. Och eftersom min käre sambo varit påväg att sparka mig ur sängen en par gånger, pga att jag snarkar, så tyckte jag det var värt ett försök att låta henne sova själv :)

Dock har jag gjort en madrass redo där inne ifall det blir för mycket spring fram och tillbaka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0