Hemmagjort

Tog ju med saftmajan till mamma för nån dag sedan, och då hjälpte hon mig att koka både saft och gelé. Rödvinbärs!

Idag gjorde jag det själv, fast med krusbär. Vart liiite mindre socker än jag velat, men smakade riktigt bra ändå!! :) Och blev mer än jag trodde. Mycket mer. 


Fick glasflaskor av mamma. Hoppades att det skulle räcka till två flaskor. Men det räckte till fyra plus en liten flaska som står bakom :) 
Ska göra dom lite roligare sen med etiketter och lite roligare kork, så det blir fina klappar :)

Det var faktiskt kul att göra själv :) Detta ska jag fortsätta med. Ellen ska få dricka riktigt ekologisk saft när hon växer upp, med bär från vår egen trädgård :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0