Att ta sig tid..

Sommarn har verkligen flugit förbi! Och vi har inte gjort ett skit. Det var inte såhär jag föreställde mig sommaren när jag visste att jag skulle bli mammaledig. Jag tänkte att vi skulle hänga på stranden så gott som varje dag! Men nä, inte en enda dag har vi varit på stranden! Mest för att jag gruvar mig för hur Ellen ska bete sig. Hon har ju sitt humör ;) och det känns så jobbigt ifall man packat upp att och sen måste man fara hem för ungen bara grinar. Och dels för att vi inte haft nån att åka dit med. Vill inte åka dit själv.
Men på torsdag tänkte jag försöka komma iväg! (Skulle bli dåligt väder på onsdag) Kanske mamma/Momma och/eller Therese och Mejja vill följa med :) Måste ju testa åka dit iaf! Kan ju inte skita i att göra saker bara för att Ellen kan bli grinig.

Och hälsa på folk har jag tänkt göra också! Jättemånga! Men det blir aldrig av! Suck! 
Jag saknar Mejja! Vi träffas så sällan nu efter att Ellen kom. Men det blir väl så, och blir kanske bättre när Ellen blir lite större så dom kan leka :) Men jag pratade med henne i telefon igår, då hon var hos mamma och pappa. Och jag trodde fan dom drev med mig! Att det var typ Therese som pratade "bebisspråk". Hon kan ju prata så jäkla bra!! "Vad gör du då? ...jaha, vad gör Nitro då?" Hahaha älskade unge! Hon blir ju så stor. Guuuuud vad jag tycker om den tjejen alltså! 

Snart är fan mammaledigheten över!! Uscha! Ångesten!! Måste börja ta vara på tiden nu dom sista månaderna! Kan inte bara sitta hemma hela dagarna. 

Jag och min älskade unge!

Haha Ellen är så rolig nu när hon sitter i hoppgungan! Hon hoppar fram och tillbaka så hon får hög fart sen häver hon upp benen, så hon sitter som buddah typ. Åsså gungar hon bara! Haha ser så jäkla kul ut! 
Och jag har ändrat mig, jag tror "titta" kommer vara hennes första ord. Ibland låter det som att hon faktiskt säger titta! 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag tror det blir "hej" hon säger äj när man säger hej till henne.

Svar: Ja det trodde jag först också men nu säger hon "titta" hela tiden. Eller nått som låter som titta iaf! :)
Nathalie

2014-07-28 @ 23:39:41
Postat av: amanda

Men säg till kvinna om du vill ha sällskap, jag och alfons hakar mer än gärna på! Oavsett om hon är grinig eller inte ;)

2014-07-29 @ 15:32:12
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till ersättning från oss under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: http://www.afaforsakring.se/Forsakringar/Forsakring-vid-foraldraledighet-och-graviditet/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Sofia
AFA Försäkring

2014-07-31 @ 15:14:40
URL: http://www.afaforsakring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0