Roligt & Jobbigt

Igår var Mia och Livia här och myste! När barnen somnat skulle vi göra gotta. Och då höll jag på skratta ihjäl mig, nästan så jag pinka på mig! Hahahaha

Mia frågar "är det här mitt glas?" "Nä jag tror det är mitt. Men det spelar ju ingen roll.." "Jag ställde mitt där vid haklappen" 
Bara det att jag trodde hon sa "mitt står där vid haklappen". Så jag kollar. Ser inget glas. Kollar på Mia. 
- vart?
- där vid haklappen..
- (ser fortfarande inget glas, eftersom det inte står nått där) vilken haklapp?
- den där blåa..
- *kollar förvånat dit och sen ännu mer förvånat på mia*
- den blåa med moln??!
- Vaaaa??
- jag ställde det där!!!?
HAHAHA! Alltså ni ska bara veta vad jag tänkte under den tiden jag trodde hon sa att det stog ett glas där! "Är hon sjuk i huvet?" "Har hon blivit galen?" 
Haha! Och Mia trodde ju samma sak om mig som inte fattade vart haklappen var! Hahah! Åh det lät inte lika kul när man återberättade det. Men det var jävligt roligt.. Det var längesen jag skrattade så jag grät!


Och den jobbiga saken. Ellen är rädd för Livia! Eller för hennes "läten". Så fort Livia öppnar munnen och "pratar" så grinar Ellen så hon knappt kan andas! Man ser att hon är livrädd!!??!!
Mah! Sjukt jobbigt! Ni kan tänka er hur kul det var med en bilresa in till Birsta idag med båda ungarna i samma bil. Plus att Ellen var trött så det vart ju ännu bättre då!! 
Jag fattar inte!? Hon brukar ju älska att kolla på andra barn när dom "pratar" och håller på.. Tycker ju såklart synd om henne men det är ju jävligt jobbigt att hon blir rädd för just Livia, som är den bebis vi träffar oftast!
Men men, det går väl över det också. Men jag undrar vart det kommer ifrån? Förut var det inga problem och nu är det som att nån skrämmer livet ur henne..

Morronpigg Ellen som gjorde morron 5.30 imorse!<3

Goaste Livia som somnade i bilen. Sååå söt!! <3

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha! Skrattar fortfarande när jag tänker på det ;) Dina miner är oslagbara!

Svar: Hahahaha
Nathalie

2014-07-22 @ 22:41:00
URL: http://mialundholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0