Namnam!

Eller äter bara mindre och mindre välling för varje kväll tror jag. Så idag köpte jag majsvälling, men om möjligt åt hon ännu mindre än vanligt?!?

Så då gjorde jag gröt! Egen gröt. Havregrynsgröt med nån matsked vällingpulver, för näringens skull. Och det gick hem!! Så skönt, då hon börjat äta dåligt på dagarna också (ännu ett tecken på tänder??). Men havregrynsgröt var smaskens tyckte hon :) Så nu ger jag upp vällingen. Hon får gröt ist. På nätterna kommer hon väl få välling då om hon vaknar (då jag slutat amma). Kan ju inte direkt koka ihop gröt mitt i natten :P Och nu på lördag får mamma ge henne det på natten om hon är hungrig.

Men vem vet? Hon kanske håller sig mätt på den här gröten och sover hela natten? Man kan ju önska iaf ;)

Annars känns det bättre att lämna henne nu. Känns ju fortfarande jobbigt, men bättre :P Vet att hon kommer ha det bra och jag tror hon trivs bra med sin Momma :) Varje gång mamma ska få henne att somna på dagarna i vagnen, har hon somnat snabbt. Och den gången hon gav henne välling åt hon mer än hon brukar. Så det går nog bra! Det enda jag är lite nervo över är nattningen. Då den är bökig nu. Tar minst en halvtimme, och ibland är det grin och skrik den halvtimmen, och det slutar med att jag få stå böjd över sängen och gosa henne på kinden och humma trollmorsvisa. 
Men ja, det går nog bra! Men guuuud vad jag kommer sakna henne! Saknar henne redan! Haha :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0