Spruta

Idag var det dags för 3-månadersvaccin för lilla damen. Inte kul alls!! Hon blev högröd i ansiktet och skrek tills hon inte fick luft!
Först när dom stack in sprutorna gjorde hon inte en min, men det totalvände på 2 sekunder! Lillgumman! Man riktigt såg hur ont det gjorde på henne! :(

Sen grinade hon ett bra tag efter. Älskade vän! Nu hoppas vi bara att hon inte får feber.

Nu ligger hon och sover på sin vanliga plats ;) Lillgrodan!

Just det! Hon tycker inte om att åka bil längre heller!! Suck..! Hon gallskrek halva vägen till Harmånger, skrek tills hon inte fick luft. Kul. Vi kan alltså inte göra nånting utan grin.. Hehehehahahahohiho

Kommentarer
Postat av: Therese

Alltså känns som jag skriver/säger det hela tiden, men så var Mejja med, man kunde inte göra nåt utan att hon grinade men allt började funka så fort hon tog nappen. Får Flashbacks på hur less jag var ibland. En dag fick jag bara nog och stoppa nappen i munnen och lade en filt över munnen så hon inte kunde spotta ut den (fick väl säkert rätta till den ibland) och drog henne fram och tillbaka i vagnen på altan över en bräda som stog upp lite i säkert minst 30 min, det låter ju så grymt men då fattade hon tillslut och tog nappen och somnade :)

Svar: Ja ibland håller jag emot så hon inte ska kunna spotta ut den men då börjar hon bara grina, då har jag inte hjärta att hålla emot mer :P Men idag snuttade hon liiiiiite så snart kanske ;) Har tänkt att jag ska peta dit den när hon sover. För ibland ligger och och tuttar i sömnen.. Men jag är så rädd att hon ska vakna och inte vilja somna om ;) Åsså vet jag inte om jag ska prova olika nappar hela tiden eller om jag ska köra på en bara? Hon kanske blir ännu mer förvirrad ifall man har många olika?
Nathalie

2014-03-13 @ 16:48:55
URL: http://Theresesilen.blogg.se
Postat av: Amanda Ottosson

Alfons har också kommit på att man kan skrika så fort man ska åka bil nu, tidigare har han somnat så fort man satt honom i stolen....

Svar: Ja Ellen har också somnat förut. Inte så fort vi satt henne i stolen. Men så fort bilen började röra sig blev hon tyst och somnade.. Hoppas verkligen hon tar nappen snart!
Nathalie

2014-03-13 @ 20:48:38
Postat av: terese

Ang napp så har jag hört att "bröst-bebisar" i regel gillar latex bättre. Julia spottar ut silikon nappar, vill bara ha sin mam latex. Vi kunde inte heller åka bil utan gallskrik innan hon tog nappen, ja eller vi kunde inte göra ett dugg kändes det som. Jag var en levande napp!! Känner igen allt du skriver, lovar att det är värt kampen. Kram / terese

Svar: Ja vi har bara latex :) Men vet inte om jag ska varva olika nappar eller köra på en hela tiden? Tänker att hon kanske blir ännu mer förvirrad om det är olika nappar hela tiden!? Hoppas hon tar den snart! Ska ligga i mer med nappträningen nu!
Nathalie

2014-03-13 @ 21:23:06
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Lillgumman <3 Hoppas febern håller sig borta!

Svar: Tror hon klarade sig :) Fast i natt när hon vaknade var fötterna kokhet!
Nathalie

2014-03-13 @ 22:15:26
URL: http://mialundholm.blogg.se
Postat av: Simone

Maaaaw, lillan då :/

2014-03-14 @ 09:46:18
URL: http://Simoned.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0