Två saker...

..som jag stör mig lite på.

1. På Facebook finns det en sida som heter "återbruka mera". Men jag är så less på den. "Jag har målat min möbel vit, nu är den som ny!!" Ja det är den väl, men jag tycker inte det är återbruk. Återbruk tycker jag är när man tar något som man inte längre använder och använder det till något annat. Tex var det nån som tog en gammal stålkratta och gjorde ett ställ till vinglas, nån tog gamla fjädrar ur en stol och gjorde ljushållare. Det tycker jag är återbruk.

2. Är så förbannat less på politik! Blääääääääää spyr på det! Speciellt allt detta skit mot sd! Nej, jag stödjer inte dom! (Måste man väl skriva!) Men jag är så less. Var ju en grupp som skulle sabotera deras tal i hudik. Från början var det ju meningen att dom skulle föra oväsen så ingen skulle höra vad han sa. Alltså, är ni helt dum i huvet?? Tänk om nån sitter hemma och tänker "jag ska rösta på sd" men vill ändå gå och lyssna på vad som sägs. Och som skulle ändra sig när dom fick höra vad som sas. Men pga oväsen aldrig hörde det och röstade på dom ändå. Jaaaa nu vart det ju inget oväsen, men det var ju det som var meningen från början..

Och det här med brevbärarna??? SKÄMTAR NI ELLER??? Det är väl klart som fan att brevbärarna ska dela ut ALL post!! Alltså jag fattar inte hur man tänker när man säger att dom inte behöver det. Bara för att dom inte gillar sd ska dom ändå dela ut posten. Det är deras jobb! Om dom inte gillar hm eller arbetsförmedlingen, ska dom inte dela ut deras post heller? Eller ifall jag inte gillar blondiner, ska inte dom få handla av mig i butik då? Nä skärpning!

Än en gång: jag stödjer inte sd och röstar inte på dom. Man måste väl försvara sig innan nån ens sagt nått. För nu för tiden är man ju rasist (vilket jag heller inte är) vad man än säger. 

Kommentarer
Postat av: Simone

Fast, har hm och arbetsförmedlingen tydliga rasistiska värderingar?
Det är kanske karma, de ger skit så får de skit tillbaka ;)

Svar: Men brevbäraren måste ju ändå göra sitt jobb. Skulle du vägra sälja kläder till en sverigedemokrat ifall han klev in på hm? ;)
Nathalie

2014-05-26 @ 09:35:15
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Simone

Om det kom in någon och spydde ur sig rasism? -Absolut.

2014-05-26 @ 13:10:44
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Simone

Då skulle den få handla av någon annan, och skulle jag förklara situationen så skulle den förstås.

2014-05-26 @ 13:11:12
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Simone

Det skulle vilken chef som helst förstå om en säljare utsätts för en obehaglig situation. Så är ju inte mitt jobb som säljare att dela ut reklam med rasistiska budskap heller.

Svar: Jaja vi tycker olika. Jag gillar heller inte Sverigedemokraterna, men tycker brevbäraren ska göra sitt jobb. :)
Nathalie

2014-05-26 @ 13:15:44
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Simone

Jaja, det gör vi.

2014-05-26 @ 13:42:19
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Nette

Håller med dig till 100 % Nathalie. Är väl inte demokrati och yttrandefrihet om man inte får tycka vad man vill och rösta på vad man vill. Man behöver inte hålla med, men de måste ju också få samma utgångspunkt att sprida sin politik som de andra partierna. Tror att de vunnit på allt skitsnack som varit om dem i media och sociala medier.. Och jag röstade inte heller på dom.

Svar: Ja det tror jag med!
Nathalie

2014-05-26 @ 23:54:56
URL: http://netteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0