Glömsk

Jag har blivit så glömsk på senaste tiden. Glömmer allt! Var på Ica igår och handlade. Bland annat grejer till tacos som vi ska äta idag och till saffransbullar som jag tänkte baka igår när Ellen sov. Men då glömde jag ju köpa smör! Så det sket sig!
Sen kom jag på att jag glömt guacamolen (det viktigaste!!) och tacosås till tacosen också. + att jag skulle ha köpt en påse saffran till. 
Så det blev en tripp till affärn idag också. Tror ni jag kom hem med allt jag skulle ha? -Nej! 
Glömde saffran såklart!! Allt som finns i kassan glömmer jag alltid! Även om jag skrivit en lista, för då tänker jag "ja nu är det bara saffran/alvedon/snus kvar och det tar jag ju i kassan.." Så lägger jag ner lappen i fickan och går och betalar. Men medans hon skannar in varorna så har jag glömt bort det. Eller jag har nog glömt det medans jag plockar upp varorna på bandet..

Så ja.. saffransbullarna får väl vänta ett tag till. Orkar inte åka och köpa bara det. Köpte iaf. pepparkaksdeg! :D Tycker egentligen inte att hemmagjorda pepparkakor är så speciellt goda, och Ellen uppskattar ju inte direkt baket. Men jag har redan fått sånna julkänslor! Så jag kunde inte låtabli! Pär kanske tycker om iaf? Eller så får vi bjuda på dom på Ellens kalas ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0