Herregud

Läste nu att nu är det nya regler. Pappan får inte sova kvar på bb efter förlossningen, i hudik och Gävle. Va?? 
Så idiotiskt så jag förstår inte. Man behöver ha pappan där! Inte nog för att barnet ska knyta an till både mamman och pappan, mamman behöver ju verkligen han där som stöd!! Tycker iaf jag.

Vi fick ju sova kvar två nätter. Efter första natten skulle Pär åka hem en sväng och vara med Nitro, för han hade vi ju aldrig lämnat. Så vi ville kolla till han. Det var meningen att Pär skulle komma tillbaka, för egentligen skulle vi vara kvar tre nätter. Men då vart det bestämt att vi fick åka hem dan efter. Så vi tyckte det var lika bra att Pär sov kvar med Nitro hemma och kom och hämtade oss dan efter ist.
Men den kvällen var inte rolig ska jag tala om! Jag satt och hulkgrinade och visste inte varför! Så då fick jag dåligt samvete för jag hade ju nyss fått världens finaste tjej som var så underbar! Och här sitter jag och är ledsen!? Men det var väl massa hormoner plus att man var ju såååå trött. Samtidigt som det var så jäkla tråkigt! Ellen sov ju så gott som hela tiden, förutom när hon åt. Och ingen tv eller nått på rummet. Bara vita kala väggar. Och så var man själv. Nä fy! Det var inge kul! 



Man behöver verkligen sin partner dagarna efter! 

Kommentarer
Postat av: Therese

inte ens om man betalar? så var det ju för oss, att pappan fick betala typ 300:- /natt eller vad det var..

Svar: Ja det fick Pär också. Tror inte det är så nu. Dom fick inte stanna kvar pga brandrisk/hälsorisk?? Dock var det flera som hade kommenterat att dom fick stanna ändå.
Nathalie

2014-10-04 @ 19:41:09
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Terese Mattson

Hade inte Henke fått vara kvar på BB med oss så hade de behövt ha en uska på min sal på heltid. jag var i så dåligt skick att jag inte klarade någonting själv. Eftersom att Henke var kvar så räknade personalen med att han skulle fixa allt åt mig. Känns också väldigt vridet i en situation då man har ett vårdpaket till flickvän och en nyfödd skrikande bebis.

Svar: Ja jag hade inte heller klarat mig. Med tanke på att jag låg med kateter ett bra tag efter snittet. Och det gjorde ju svinont att röra sig!! Skönt med en betjänt som hämtar frukost/lunch/middag åt en, tog på en strumpor för jag var ju förlamad ett tag efteråt också! :P haha, ja herregud! :)
Nathalie

2014-10-05 @ 13:05:17
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0