Lättare sagt än gjort

Nu tänkte jag sluta amma (för hundrade gången). Nu är det inte kul längre då tänderna bara blir fler och fler. Det är en pina rent ut sagt. 
Skulle börja idag. Hade gjort iordning en flaska med vatten och mätt upp vällingpulver i en skål bredvid. Så det skulle gå fort att göra på morron. Halv fyra slog hon upp ögonen. (Första gången tre) Fast för henne är ju klockan halv fem. Så jag gick upp och skyndade mig att göra vällingen. Men nä! Totalvägrade! Tog upp henne och gav henne flaskan, Nope! Tog med henne till våran säng och la henne där, men icke! Gallskrik var resultatet. Så hon fick väl amma endå då... Suck! Så jag tror faktiskt inte hon är hungrig då när hon vaknar, utan bara vill ha närhet. Men hur fan ska man göra då?? Help!! Imorrn ska jag försöka få henne att somna om i sin säng igen. Hon kanske har som vana att vakna den tiden, eftersom jag alltid tar upp henne då, och låter henne amma. Det var ju exakt lika när vi slutade med nattmålen. Då var det också gallskrik, men det gick ju över efter några nätter.
Tänk vad skönt om hon kunde sova till typ 7? Herregud! Hallelujah! Blir så avis när man läser om ungar som sover till 8-9. Och ändå har dom somnat vid sju/halv åtta. 

Jag önskar att hon kunde sova i sin växasäng nu. Så jag bara kunde lägga mig bredvid där ist. Jaja, vi kämpar väl på med det här också! :)

Hundsängen är kul att leka på!


Kommentarer
Postat av: Terese

Min barnmorska sa att jag var fel person att ge flaskan i det läget. Kanske napp och närhet Jan funka! :)

2014-10-26 @ 12:23:08
Postat av: Nette

Ines slutade av sig själv för kanske 2 veckor sedan. Från att ha velat amma kanske en gång om dagen i några månader och någon gång när hon var sjuk så tappade hon helt intresset och tvärslutade. Försökte trösta henne så förra veckan, men hon blev bara mer ledsen och fick en "Vad håller du på med!?"-blick :P Skönt på ett vis men läskigt på ett annat visa, då hon blivit så stor ju !

Svar: Ja jag har slutat amma nu jag med :) Tog bara 2 dagar. En morron ville hon inte alls ha flaskan, men dag 2 gick bättre och nu slukar hon vällingen innan hon somnar om igen i en liten stund :)
Nathalie

2014-11-01 @ 20:56:20
URL: http://netteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0