Natti natti!

Nattar Ellen just nu. Eller ja, man har inte behövt nattat särskilt mycket dom senaste kvällarna. Jag la ner henne för typ 1-2 minuter sen. Nu sover hon :)
Hon är nog inte helt kry än. Dock fick hon i sig lite mat idag! Riktig mat. Annars har hon levt på rån, chips, ostkrokar, ja sånt skit bara. Och lite blåbärssoppa fick hon i sig igår.

Själv mår jag mycket bättre! Magen är ju inte helt hundra än, men illamåendet försvinner mer och mer. Känner knappt av det nu längre. 
Det har kommit som i vågor hela dan. Ena sekunden har jag trott att jag ska dö! Och ena sekunden kände jag inte av nånting. 

Vi blir hemma och kryar på oss imorrn också, hela familjen. Men på tisdag hoppas jag vi är fit for fight igen. Då har det ju gått 48 timmar. Om man tänker på pärs kräks då :P Jag vet inte vad man ska gå på om man inte spyr nånting?
Jag hoppas iaf att jag (helst alla!!) vaknar pigg och kry imorrn. Då ska vi ta en prommis så vi får frisk luft och sen städa och vädra bort magsjukan.



Ellen har varit så snäll idag! Thank god! :) Pär och jag har legat och sovit så gott som hela dagen. I omgångar. Men ibland samtidigt och då har Ellen antingen legat på mitt bröst och myst och kollat på tv, eller så har hon suttit bredvid och lekt i soffan :) En gång vaknade jag dock av att hon kastade tv-dosan i ansiktet på mig! Haha! 
Nitro har också velat ha uppmärksamhet idag. Pär låg och sov i sängen, då hoppar Nitro upp och lägger sig bredvid. Den börjar han skälla på han! Haha såg så kul ut! "Vakna! VAKNA!! VAAAKNAAA!!" >D

Nä fy fan för magsjuka! Hoppas ni alla klarar er från denna skit! Dock har vi haft det lindrigt. Det är väl Pär som drabbats värst. Ellen har ju bara spytt två gånger, sen har hon "bara" varit dålig i magen. Och jag har ju inte heller varit dödssjuk. Inte ens så att jag behövt springa på toa stup i kvarten.

Nä nu sover nog Ellen djupt så då kan jag smita ut och försöka få nått i magen! 

Kommentarer
Postat av: Therese

usch!!
Man går väl efter 48h efter sista "dåliga magen" ;) oxå kanske...

Svar: Ja fast läste nu att iaf barn kan vara dålig i magen upp till två veckor efter :/
Nathalie

2015-02-15 @ 20:48:42
URL: http://theresesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0