KÄRA GNARP!

Jag är trött på alla som klagar på Gnarp.
Alla vill flytta ifrån den här "hålan". Ingen vill bo kvar här.
och det är så dåligt.
Kommer ihåg i högstadiet när alla klagade på Gnarp.
Alla från jättendal och harmånger sa att Gnarp var en liten
skithåla som bara är full med bönder.

Jag trivs skitbra i Gnarp och vill faktiskt bo här hela mitt liv.
Är det fel det då eller?
Det är lugnt och skönt och här finns allt man behöver och
lite till. Jag skulle aldrig vilja bo i en storstad. Aldrig!
Det är nästan som att folk skäms för att bo i Gnarp?! Att dom
bara säger att dom vill härifrån så fort som möjligt även fast
dom kanske inte vill det.

Jag kom att tänka på detta, för Elina och Karro har skämtat om
att Gnarp är efter osv. i veckan. Men det är jag inte less på! :P
Så att ni inte missförstår, om ni läser.
Det bryr jag mig inte om, för jag skämtar minst lika mycket tillbaka!
haha =)


(bild från Mid Sweden Nat's, tror jag =))

Kommentarer
Postat av: Simone

Ja, eller hur? Jag skäms inte ett dugg för att jag bor i Gnarp, jag har haft en jättebra uppväxt här, även fast jag känner att det är dags att "lämna boet" ;) Så betyder inte det att jag hatar det här, Även fast jag blir lite smått galen ibland och vill härifrån men vem säger inte så? Vilken hudikbo vill bo kvar i hudik tex? Nada.

Och när jag säger Gnarp så menar jag inte bara statiol, nej Sörfjärn, Norrfjärn överallt! Det finns inget härligare än stranden därnere på sommrarna och det är så vackert och fridfullt på vintrarna. Mmm. =) Haha, fight for our place! ;)

2009-02-05 @ 18:01:59
Postat av: Nathalie

haha, precis! :D

2009-02-05 @ 18:07:47
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

Yes Gnarp i mitt hjärta :) haha, fast det är rätt dött ibland, fast vad finns det mer man kan göra om man bor i stan egentligen? bio? bowling? utgång? ja då är det väl bara att åka in till stan då. Men det fanns ju mkt mer handel och grejjer här för 10 år sen så det har ju blivit sämre det har det... synd.

2009-02-05 @ 21:19:48
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

ja, men det är bra ändå =)

2009-02-06 @ 05:38:09
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller med dig! Jag trivs jättebra här i Gnarp och skulle inte vilja bo någon annanstans =) Och finns det något festligare än Gnarpare? Skulle inte tro det. =)

2009-02-06 @ 08:14:24
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: denise

Haha ja det är sant :D gnarp är som bäst på "andra sidan"-e4an,alltså ner mot sörfjärn osv tycker jag, finns inge bättre ställe =)

2009-02-06 @ 18:04:54
URL: http://deniseiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0