SUNDSVALL

Ja, idag åkte vi som sagt till Sundsvall. Köpte en Kamera
till mig efter många om och men =) Var nog till varje ställe
tror jag. Men hittade 2Mediamarkt som jag tyckte såg bra ut.
Sedan frågade vi vilken som var bäst. Det var typ ingen skillnad
dom förutom att den som jag valde var nyare och har mer zoom.
Och den jag inte valde hade ett uppladdningsbart batteri, så tog
dom slut så måste den stå och ladda, ist för att man stoppar i
nya batterier. Och det tyckte inte jag lät bra :P Eller ja, det är väl bra
det med. Men det känns bättre att veta att man kan sätta i helt nya
fulladdade
batterier ist. för att sitta och vänta på att kameran ska ladda.
Jag fastnade även mer för den designen =) Snygg tycker jag. Kanske
inte lika "smidigt" som alla andras digitalkameror, men det skiter jag i.
Jag är super nöjd. Har inte satt igång den än och knäppt nå kort så jag
vet inte hur dom blir, men jag ska göra det senare ikväll =)
tack så mycket för den, Mor & Far! :P

Såhär ser den iaf. ut =)


Sedan köpte Farmor också en studentpresent till mig. En symaskin! :D
så efter studenten ska jag börja sy egna kläder =)
Dock fick jag dåligt samvete, för den var inte direkt billig. Inte enligt mig iaf =/
Men tack tack tack så mycket, Farmor! =)

Gick och fikade på Charm. Där kom jag och mamma på att vi ska öppna
ett eget cafe :P Och inte ha allt så dyrt, då får vi säkert många kunder! Sen ska
vi göra mackor på beställning, så man får bestämma själv vad man vill ha på
och inte. Plus att brödet inte blir helt geggig av smöret.
Aja..
Sedan gick vi och kollade på skor. Först på Scorett och hälsade på Therese
på samma gång. Hittade ett par vita gladiatorsandaler där som jag kunde tänka
mig. Men gick på andra ställen och kollade också. Men det fanns inga som jag ville ha.
Så vi gick tillbaka till Scorett, men jag velade fram och tillbaka mellan massa skor.
Och det slutade med att jag tog ett par som jag har velat haft hur länge som helst! =)
Inte ett par vita, men vem har sagt att man måste vara helvit på studenten?? :)
Jag är jättenöjd med dom, förutom att mina fötter ser skitfet ut i dom! haha. Jag hatar
fötter, jag har alltid hatat fötter, dom är så ful och äcklig!! Fy! :P Men skorna var fina!
Såhär ser dom ut:



Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

Men åh!!! du skulle ha tagit laddbart batteri ist. MYCKET bättre! dom andra batterierna tar ju slut på engång så får man köpa nya hela tiden och så kanske man inte har några nya när man behöver! Det går ju hur fort som helst och ladda dom där oxå. Jag använder bara mina kameror som det är laddningsbart batteri i, det är mkt enklare! och håller mkt längre! hur mkt kostade symaskinen då? ja ni kan ju öppna ett café i gnarp, typ breve blomaffärn!! :D

2009-06-01 @ 20:02:34
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: pemman

dom va skitsnygga!!!! :D

2009-06-01 @ 20:02:39
Postat av: Sara

Min kamera laddas då jag häver in bilderna på datorn, har aldrig behövt ladda den bara ändå utan batteriet laddas skitfort (under tiden jag häver in dom då).

Mammas och pappas däremot med utbytbara batterier/uppladdningsbara batterier måste man byta på stup i kvarten ;)

..Men sen är det inte toppkvalité på mammas och pappas heller, så hoppas din är bättre när det gäller batterierna! :)

2009-06-01 @ 20:04:37
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: Ja, men nu tog jag den här! :P Fan att du jämt ska göra så att jag ångrar mig!! :P Den kosta typ 2500 =S



Pemman: Ja, det tycker jag med =)



Sara: Hmm, ja, jag valde väl fel ändå då, som vanligt! :P Den förra kameran jag hade tog batterierna slut på engång också, men den var fan från stenåldern, haha.

Men har du vanliga batterier i din fast det är uppladdningsbara batterier? Eller har du nån annan sorts batteri? =)

2009-06-01 @ 20:16:41
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: tess

De där sandalerna var ju as snyggisch ju! Vill oxå ha! kram :)

2009-06-02 @ 19:47:33
Postat av: Mia

As snygga skor :) Verkligen! Och ja, det där med batterierna är faktiskt sant. Det är bland det första jag tittar på, att dom är uppladninsbara :)

2009-06-04 @ 05:56:47
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0