Frustrerad!!

Detta kommer bli ett gnällinlägg, så ni är beredd! :P Ni supermammor som kan allt och tycker allt är underbart kan skippa detta.

Jag är så less! På allt! På matningen, sovningen, amningen, nappen! Allt! Allt ska vara en kamp, ingenting kan gå smidigt! Jag är fan grinfärdig varje dag och nätterna som man förut längtade efter (för att hon var så grinig på dagarna) gruvar man sig för!

Hon vill inte äta annat än bröstmjölk! Och på nätterna ska det ätas varje timme.. I natt gick det en halvtimme mellan också. Jag orkar inte! Det går inte att trösta henne på annat sätt heller. I natt försökte jag trösta henne utan bröstet. Pär tog t.o.m henne en gång men då bara skriker hon tills hon får tutta. Behöver jag säga att mina bröstvårtor är förstörda?? Ena gör så jävla ont att jag vill grina! Ibland hänger det liksom en skinnflamsa efter hon tuttat! Aaaajjjjj!!!!

Och när man ska mata henne. Ååååhh! Jag skulle kunna mörda nån då! Hon vägrar gapa! Sen spottar hon bara ut det lilla man får i henne. Ersättningen gick inte heller bra igår. Det var som med nappen. Hon bara tuggade på flaskan och spottade ut ersättningen!
VA FAN SKA MAN GÖRA??

Och nappen vägrar hon fortfarande! Försöker lura i henne den när hon ammar och tappar taget. Men så fort hon känner att det är en napp och inte tutten så spänner hon tungan och spottar ut den.

Ååhhh det är så jobbigt och frustrerande ! Jag känner mig så låst! Kan liksom inte ens åka iväg och träna en timme på kvällen. Varför kan ingenting gå smidigt med denna dam? Snart skiter jag i allt och ger henne ersättning hela tiden. Och då får hon så lov att äta!

Vissa tycker kanske att jag gnäller och är elak mot henne när jag blir frustrerad på henne. Tro mig! Jag får sånt dåligt samvete när jag blir det, men jag kan inte rå för det. Man kan nog inte förstå förrens man har barn själv (om man inte fått en ängel till unge då). 

Hjälp mig! Vad fan ska jag göra? Jag orkar inte ha det såhär längre! Jag orkar inte! Jag är så trött och less och har ont. Kan ju inte vara kul för Ellen heller att vakna och grina så ofta..

Kommentarer
Postat av: Simone

Ooh :/ Wish I could help you.. Allt jag kan säga är att ha inte dåligt samvete, det är du och ingen annan som är Ellens mamma. Testa dig fram, och ge inte upp :) Såg på Nyhetsmorgon där de pratade om barn, då sa "experten" att man måste göra om och om och om igen innan ett barn förstår (typ med nappen då) för de kommer ju liksom inte ihåg hur man ska göra på en gång för de "vet" ju ingenting (haha! Lät skittaskigt kanske, haha! Men jag tänker typ på det med valpen min nu -haha! *nej jag jämför inte en valp och bebis men du fattar*- han fattar ju inte att han inte får typ tugga på mina strumpor för han har aldrig gjort det förr och måste testa ^^).
Du är bra som kämpar!! :)

Svar: Haha ja! Det gäller att ha tålamod. Har dock inte riktigt så mycket av det som jag trodde ;)
Nathalie

2014-04-25 @ 12:25:19
URL: http://simoned.blo.gg
Postat av: Simone

*Så du vet bäst menar jag ^^ :)

2014-04-25 @ 13:24:26
URL: http://Simoned.blo.gg
Postat av: amanda ottosson

Tror inte jag kan ge dig nårga som helst råd gällande detta, men jag skickar över en sju jäkla massa styrketankar och hoppas för både din och ellens skull att ni hittar någon metod som funkar!!

Svar: Ja det blir nog bättre snart. Hoppas jag ;) Men ibland känns bara allt hopplöst!
Nathalie

2014-04-25 @ 15:10:12
Postat av: Sara

Önskar jag kunde hjälpa dig, men jag minns nästan inget av just detta (du kommer glömma bort det du med). Det enda jag kan tipsa om är ensamtid! För att ladda dina batterier. När Edvin var bebis så tog Linus honom då och då (ok, ganska ofta faktiskt!) så jag bara fick vara. Exempelvis på helgmornarna, jag fick sova vidare och dom gick ett varv runt byn. Grejen med det var att vi aldrig kom överens om det innan, utan det skedde spontant. Och även om det inte "går" för er just nu, så kan det ju ändå vara värt ett eller flera försök. Pappa+barn-tid brukar dessutom gå bättre och nästan vara mysigare helt utan mamma. Då orkar du mer sedan. Och har du svårt att slappna av när Ellen inte är med dig, så får du träna på det. För hon behöver en utvilad mamma! :) Kanske prova lägg fokusen på att DU ska få mer ork att fixa det här istället för att ha fokus på att ändra mat, napp, sovning och allt sånt? Glöm inte bort dig själv i det hela. Lycka till! Styrkekram :)

Svar: Ja egentid är guld värt! Det ska vi jobba lite mer på :)
Nathalie

2014-04-25 @ 15:22:01
URL: http://sarafernstrom.blogg.se
Postat av: terese

Det tog två veckor för Julia att fatta hur hon skulle svälja gröten! 2 veckor för en sked! Hon knep mest igen och sottade ut. Jag kände som du innan hon började äta gröt, att nu tvärslutar jag att amma. Förstår din frustration och utmattning. Sådan tur är så är de inte små för alltid även om det kan kännas så.
Kram

Svar: Ja precis så gör Ellen också. Idag fick hon blåbärspure och det tyckte hon var supergott! :) man får väl ha lite tålamod! :)
Nathalie

2014-04-25 @ 15:28:05
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0