Midsommar, heaven/hell

Midsommarfirandet började med grin från Ellens sida, då vi skulle gå till stången och kolla på alla som dansar :) Trodde hon skulle somna snabbt i vagnen men icke!! Blev svettig av att vagga henne i vagnen. Och tusentals hundar överallt som skällde och då blev hon rädd och ännu mer ledsen! Suck.. Efter en halvtimmes skrik fick hon komma upp i famnen och somnade efter en stund.


Ellen var midsommarfin i sin klänning :) Och sååå söt i skorna!

Sen var det dags för midsommarfirande hos mamma och pappa. Momma har fyllt 75 år i veckan och då ville hon bjuda hela släkten på mat. :) Skitkul att vara samlade allihopa! Dock hade jag en grinig unge som inte alls var nöjd för 5 öre! Ååhhh sånt jävla dåligt humör jag blir på! Dels för att ja, barngrin kan driva en till vansinne när man lyssnat på det för länge. Och dels för att jag blev stressad för man ville ju hinna träffa alla innan dom åkte hem! Fick nog strax efter sex och då skulle hon bara sova!! 45 min tog det! Fy fan! Det kanske inte låter mycket men det var 45 min av gallskrik och grin!
Tror det blev lite för mycket för gumman! För mycket folk. För när vi gick in och åt välling bara hon och jag så var hon jätteglad och prata och flina :) men så fort vi gick ut blev det grin.
Kände för att åka hem där och då!


Men stannade kvar ändå! Det var kul! :) tycker det var en mysig midsommar! Hela släkten samlad, barn som springer runt och leker, god mat, rolig fylla "gubbfylla" haha, gapflabb mm mm! :) 

Vid tio vaknade Ellen så då packade vi ihop och for hem. Då vart Ellen klarvaken och ville inte alls sova när vi kom hem :P Låg och pratade och kollade runt bara. Men då är det bara att gosa henne på kinden så brukar hon somna :) (funkar icke på gallskrik!) 
Halv tolv kom jag i säng och det var sååå skönt! Sen vet jag inte om Ellen vaknade nått förarens kl 6? Har för mig att hon åt en gång men jag har ingen aning?!? Jaja :) Men hon har iaf börjat sova ca 5 timmar i rad nu! Toppen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Undra om jag leker arga leken med Therese på bilden? Haha! :) Tack för god middag och trevligt sällskap. Det dröjer inte länge förän Ellen springer runt och leker med de andra barnen, och då har du glömt bort allt som heter bebisgrin :)

Svar: Tack själv! Tror dock inte jag var sånt bra sällskap då :P
Nathalie

2014-06-21 @ 17:34:14
URL: http://sarafernstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0