Angling :)

Igår bestämde vi att jag skulle följa med Pär och Peter och angla.
Så vi ställde klockan på halv sju. Fem vaknar jag och kan inte somna om.
Kliver upp och gör mig några mackor.. kollar även på lite matlagning på
teven :)
Jaja.. Pär vaknar. Vi gör iordning fika och packar det. Klär på oss och sedan
åkte vi och hämtade vagnen och borren. Sedan hämtade vi Peter och så bar
det av.
Halt på vägarna, och jag som är lite åkrädd :P Sedan svänger vi in på den mindre
vägen vid milsbron. Glashalt på den vägen + uppförsbacke.. Kommer ut på isen,
den ser inte så värst hållbar ut och det knakar hela tiden + att det var mörkt ute.
Tänkte hela tiden, nu går vi igenom! :P Men inte då.. Kör ett tag tills vi, eller dom,
hittar ett bra ställe sedan börjar Pär borra hål. Och då ser man att isen faktiskt är
rätt tjock :) Jaja.. Jag fick jobbet att ta bort isen som vart kvar i hålen efter Pär hade
borrat. Saken jag använde var väldigt lika sleven som mamma brukar använda
när hon kokar saft ! :D Men men.. Jag sätter mig till ro på fyrhjulingen och det tar
inte lång tid innan det nappar :) Pär och Peter springer hit och dit till varsit hål och
drar upp en fisk. Som jag för övrigt tycker mycket synd om. Ligger där och sprattlar
sen helt plötsligt får dom en stor fet sko sparkad i huvvet :P :/
Aja.. Det var roligt när det nappade. men sen vart det dött.. det började snöa, sedan
regna, sedan blandat med asstora snöflingor. Då var det inge kul längre. jag var
dyngsur och frös om händer och fötter. Så efter ett tag gav vi upp och åkte hem.
Skjutsade hem Peter sedan hem till en varm dusch och sedan ner under täcket.
Men allt som allt tycker jag det var roligt att följa med :) Det gör jag gärna om!

Nu är Pär hos Linus.. :( Så jag sitter här själv och döar.. astråkigt..

hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0