KRÄFTSKIVA / LYSKVÄLL / PUBAFTON

Ja, tiden igår gick segt. Innan vi skulle iväg på kräftskiva =) Klockan
tre orkade inte jag vänta längre, så då började jag göra mig i ordning.
Vi skulle vara där klockan fem.
Så vi åkte dit lite innan fem. Då möts man av en stressad Therese! :P
Så jag försökte hjälpa till så gott jag kunde. Sen hör man "Jaha, det var
dom bröden" haha. Då hade baguetterna blivit bränd i ugnen. Så jag
erbjöd mig att åka och köpa nya. Dock höll dom på bli bränd också! :D
Men dom klarade sig.



Sen vid sextiden så satte vi fyra oss vid bords och inväntade alla andra.
Haha, det känndes lite fult att sitta där fyra personer vid ett bord dukat för
11 ! :D Men tillslut så ramlade dom in en efter en.
Jag åt aldrig nån kräfta. Även fast Therese erbjöd sig att skala en åt mig! :D
Men näe.. jag tror inte jag är mycket för skaldjur.
Men det var trevligt iaf! =)



Tiden gick och vi skulle ner till sörfjärn och åka båt. Jag var inte så särskilt
sugen på det om jag ska vara ärlig. :P Kallt!! Men det gick bra, körde inte så fort.
Och utanför stranden så dog båten! Och vi drev och drev!
Tur att det finns en Moffan som kunde komma och bogsera oss! =) Lyskvällen
var väl inte så mycket att hänga i julgranen heller.. Lite klent.



Sen började vi gå vidare till puben. Det var inte så överdrivet mycket folk där.
Men trevligt ändå. Ända tills jag började må illa?! Tror det var för att jag hällde
i mig en äcklig söt cider och sedan "powerwalkade" ikapp folk! haha =)
Så det fick bli vatten för mig! Men jag deppade inte ihop för det utan var ute på
dansgolvet ändå! =) Även fast det ibland känndes som jag skulle spy ner hela
golvet! Men det gick över efter en stund, som tur var!
Jag fick även höra att jag var gravid?! :P Bara för att jag sa att jag mådde illa och
ville ha vatten?! Snacka om att göra en höna av en fjäder! :P
För det första; Jag är INTE gravid! Vill bara klargöra det ifall någon trodde på det som sas.
För det andra; Skulle jag vara gravid skulle ni inte hitta mig drickandes alkohol!?!?!?!
Ojojoj... Ja, jag är INTE gravid iaf! :P

Sedan var det dags att åka hem, mamma skjutsade ju ner oss och vi frågade då
om hon vela skjutsa hem oss också.
Men Therese och Andreas försvann rätt fort så jag trodde mamma skjutsat hem dom
och då tyckte jag inte hon skulle behöva skjutsa en gång till =)
Så vi fick skjuts hem på annat håll! Men när jag kom hem hade jag ett missat samtal
från "Hem", mamma antagligen. Och Therese och Andreas kom ju hem på annat vis
såg jag. Men men, det löste ju sig ändå =)

Dagen efter mådde jag faktiskt bra! =) Vaknade tidigt också, lite sliten var jag väl men
inte alls lika mycket som jag brukar. Kanske för att jag aldrig blev riktigt full?! Jag som
tyckte jag drack en hel del!? haha =)
Men det var skönt att må bra iaf! Tror jag fick min baksmälla samma kväll! haha.
Inte blev det nå bingolotto heller! :P Det får bli nästa söndag. Kan köpa dom i sundsvall
på onsdag ist. Bättre chans att vinna då tror jag! haha =) Så bilen eller färgfemman är
min nästa söndag ist! ;)


Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi vilka härliga bilder! :D

2009-08-31 @ 10:47:50
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

=)

2009-08-31 @ 11:07:12
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: kulturella

å så kul. nu har jag varit med på ett hörn med.

2009-08-31 @ 14:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0