ORKADE BARA EN VÄNDA

Ja, idag när jag klev utanför dörren var det ju inge varmt?! =/ Är det höst
nu eller? Det var då inte den sommarvärme det brukar vara..
Iaf. så satte jag mig på cykeln och cyklade iväg. Och det gick faktiskt bra.
Det var bara i uppförsbackarna jag ville ge upp och slänga cykeln i diket!!
Men jag fortsatte :P

Sen kom jag äntligen till Sörfjärn. Ni har ingen aning om hur skönt det känns när
man rullar över bron och man är framme. :P
Therese var redan nere hon. Så vi la oss på baksidan och solade lite. Jag ville
inte gå på stranden. Det blåste ju så mycket, och jag tycker bättre om att ligga där
faktiskt.
Efter ett tag kom Louie och ville ha sällskap. Han la sig mitt på min mage! :P Inte
så bra när man försöker få färg. Så jag försökte ge han till mamma som låg och
vilade, men det dög inte för Louie. Han fick lite mat, men efter att han ätit färdigt kom
han och la sig på magen igen! haha =) Sötis!
Sen efter ett tag hör vi nån granne som ropar efter Charlie. Tror deras hund heter så.
Hon gick och ropade jättelänge och efter ett tag hör vi "mjaauuu!" Då var det Våran
Charlie som kommit hem! haha :D
Sen ville Therese åka hem, och jag ville åka med! :P Jag orkade inte cykla upp!
Tycker inte om när det blåser, jag får så jävla ont i huve och i öronen..
Precis när vi skulle åka så hör man ännu en katt mjaua. Då var det Månsan som kommit
hem! ÄNTLIGEN!! =) Hon var då gosig hon misann!! Jag vill att hon ska få en till kull
med ungar sedan så jag också kan få en av månsans kattungar =) Dom är ju bara för go
dom! Men hon är ju så gammal =/ FAN vad jag ångrar mig att jag inte tog kissen från den
senaste kullen!!
Men kanske Maja kan få en kull ist då! :D haha! Men då lär hon väl få 5 stycken som man
måste bli av med. Men det är väl lätt fixat?! =)

Aja, nu ska jag gå och rota i kyl och frys och leta nån middag för idag =)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

Näe du hon ska kastreras så fort hon får åldern inne... :P

2009-08-12 @ 14:16:13
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Det var så synd att Rocco kissade i soffor och sängar hela tiden! Han var/ÄR verkligen go han med. Dessutom gick det inte att lämna honom själv (t.ex när man skulle sova) för han satte sig och skrek i timmar. Jag tror han saknade sina syskon och kände sig ensam, lillgubben :/

2009-08-12 @ 14:18:14
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: MEEN! :) Hon kan väl få en kull innan, ni kan ju ge na p-piller =)



Sara: Ja, jag tror nog han pissade inne och så för att han var ensam =/ För Zipper och Maja gjorde ju inte så. Så han ville nog ha uppmärksamhet eller så var han lite rädd av sig kanske =)

2009-08-12 @ 14:35:04
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Det kan nog stämma det! Med tanke på att han var ute och sprang in, satte sig i soffan/sängen och pissade.

Men jag har planerat att Rosa ska få kattungar när hon blir könsmogen! :) Du får gärna ta en av oss då om du hittar någon fin. :)

2009-08-12 @ 15:55:25
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

ja han var nog lite ensam stackarn! :) han saknade nog sina syskon! Men alla katter pissar/bajsar nog inne nån gång i sitt liv. spec. om dom är instängda utan bajslåda. då är det såklart att dom måste göra det nånstans när dom inte kan hålla sig längre. :) Maja och zipper var ju ute och sprang och gick sen in för att gå på lådan dom oxå, men det är bara att vänja av dom vid det. dom har ju blivit lärd att göra sina behov i lådan så då är det ju såklart att dom går in för att göra det när dom inte vet annat. :)



vi har tagit bort lådan helt nu och jag är lite rädd att dom ska göra nåt inne så jag har dörren till sovrummet stängd! sen flyger jag upp när dom skriker på natten och öppnar dörren åt dom så dom inte ska göra inne! :)

2009-08-12 @ 16:53:03
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Men hallå, klart att Rocco hade låda

2009-08-12 @ 20:56:55
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Therese

jo jag vet :) därför jag skrev: "Maja och zipper var ju ute och sprang och gick sen in för att gå på lådan dom oxå" jag syftade inte på han just i den meningen utan alla katter i allmänhet... :)

2009-08-12 @ 21:12:16
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sara: Ja, fast jag vill ha en av månsans! haha =) Men har vi flyttat från denna lägenhet då Rosa fått kattungar så kan jag nog gärna ta en! :D



Therese: Ja, Månsan pissa/sket ju inne hela tiden förut (eller fortfarande??) :P Men hon gjorde ju iaf i badkaret eller handfatet :D haha, lite bättre än i sängen eller soffan =)

2009-08-13 @ 08:55:54
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0