VÅGAR DU ?

Igår när vi vaknade möttes vi av soool =) Dock inte den värme som varit
alla andra dagar. Men vi bestämde oss för att åka ner till båten ändå.
Köpte med mackor och dricka från macken.
For först och guppade med båten vid stranden. Men det blåste bara kallt
och var inte alls skönt. Så vi åkte vidare.
Och jag lovar er att var det vågigt! Inne vid stranden var det väl okej, men
när man kom ut på havet var det riktiga vågor! Fy, jag är förvånad att jag ens
satte mig i båten när det blåste så mycket :P Men det gick bra, sålänge
han körde i "min" takt :D haha =)
Vi åkte in i nån liten "vik". Men kom inte enda fram till stranden (om man nu
kan kalla det strand, var bara en liten plupp) med båten, för det var så grunt.
Och Pär har ju fixat radio/cdspelare i båten nu. Så vi låg i båten och solade och
lyssnade på musik =) Där var det varmt iaf. Det blåste ingenting nästan där.
skönt!
Sen skulle vi åka och köpa glass på stranden, så då måsta vi ut på det vågiga
havet igen. Ibland kändes det som man flög, när man var på toppen av en våg.
haha :D Men det var bättre på invägen än på utvägen, för vi åkte tillbaka igen
efter att vi köpt glass.

Efter en stund kom en till båt dit.  Dom hade en jättefin hund med sig =) Och
han/hon såg ut att ha så kul! Hoppade omkring i vattnet hela tiden och dom
slängde nått som han fick hämta =)
Jag vill också ha en hund!! =) Det vill Pär med! Det är ju bra, haha. Men inte så
länge vi bor i lägenhet. Jag vill iaf. ha en stor hund =) Eller en mellanstor. Inte
nån liten iaf.
Kunde inte låta bli att titta på hundar på blocket! haha. Och dom är ju såå söt!

Aja.. efter ett tag åkte vi hem. Ganska precis faktiskt för då började det komma
moln.

Senare på kvällen skulle Pär lämna nått till Andreas. Så vi åkte dit. Men det var bara
Loffe hemma?! Hahaha :D Och kisserna förståss! Dom sprang fram och tillbaka
på baksidan av huset! :P Så söta! Jag fick tag på Maja en sväng och fick gosa med
henne =) Zipper var för uppjagad för att ens se mig, tror jag ! haha =) Sötnosarna!
NU har dom blivit större iaf. Jämt när jag varit dit tycker jag inte dom sett nå större
ut. Men nu har dom växt på sig, gosarna.
Jag vill ha en katt också =) Och jag SKA ha en katt =) eller två! haha =)

Mamma ville åka till stan idag. och undrade om jag ville följa med. Javisst!
Jag har ju inget bättre för mig :P Bättre att jag gör nått än att bara sitta här och döa!
Och jag ska köpa en ny termometer till gårdsjön, att ha i vattnet.
En insektsdödare ska jag också köpa. Den ser ut som en skurgrej. Med en "platta"
längst ut och sedan ett skaft som man kan förlänga! haha. Perfekt till mig som inte
vågar gå nära dom små krypen. (fick damsuga upp en jätteskalbagge som tagit sig
in igår) I den där "plattan" är det el :) Om ni funderade hur den dödade krypen.
Men vi får se om det ens blir nån stad idag. Mamma skulle ringa nu vid åtta tiden isf.
Så vi får väl se =)

Näe, nu ska jag äta nån frukost!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

JAG var oxå hemma!!!! ;) haha ja dom är så rolig när dom springer där ute. kutar ner vid garaget och springer till skogen och tillbaka! haha! :)

2009-07-06 @ 16:58:05
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaha! :D haha, jag såg dig inte iaf =)

Ja, gofisarna, jag vill ha en!! =)

2009-07-07 @ 09:06:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0