JOBB, JOBB, JOBB

Mamma har sagt åt mig att skriva upp varenda ställe
jag kan tänka mig att jobba på och sedan gå och fråga
där. Men tror ni jag gjort det? Nej.
Jag nästan räknar med att få där jag redan frågat. Men
så får man ju inte tänka. Det är inte alls säkert jag får
där. Men jag skulle vilja..

Jag måste måste måste ju ha ett sommarjobb! Jag bara
måste! Annars kommer jag ju vara helt jävla pank sedan.
Jag kan ta vilket skitjobb som helst nästan. Och vad man
tjänar spelar heller inte så stor roll. Det är nog ändå mer
än vad man har nu (1000 kr i månan).
Om jag inte får nå jobb så kommer mina sparpengar att
ryka fort som attan. Och det vill jag ju inte, dom vill jag ju
spara till annat!
Men samtidigt så vill man ju veta vad man kommer att
tjäna, men det känns så dumt att fråga det, tycker jag :P

Men det är bara det att lyfta på röven och fråga. Jag hatar det!
Jag vet inte vad jag ska säga och om jag väl kommit på nått att
säga så glömmer jag bort det så fort jag ska öppna mun.
Jag blir så nervös, och jag vet inte varför, för egentligen tycker
jag inte det är pinsamt eller nå? Jag tror det är att jag inte tycker
om att prata med människor jag knappt känner. För jag vet
inte vad jag ska säga och jag vill göra ett bra första intryck :P

Men jag måste skriva ut lite mer "CV'n" (jag kan inte kalla mitt
papper för det tycker jag :P) och gå och fråga.
Det blir väl i hudik kan jag tänka mig. Där är man ju varje dag.
Men jag vill hellre ha i sundsvall. Aja..

Kan inte bara nån ringa och erbjuda mig ett bra jobb? haha =)
Önskedröm..

Kommentarer
Postat av: Sara

Klart du ska fråga vad du kommer att tjäna! =P Det är ju därför man jobbar, och alla vet väl att vem som helst vill ha bästa möjliga lön?! =)

2009-03-05 @ 14:50:09
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo, men man ska ju aldrig säga att man vill ha jobbet bara för att tjäna pengar. och det låter lite så då :D haha =)

2009-03-05 @ 14:51:31
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja och för att få nån erfarenhet, så du får nåt annat jobb i framtiden! fråga överallt! Ö&B brukar behöva!

2009-03-05 @ 21:08:25
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, där ska jag fråga!

2009-03-06 @ 07:23:36
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0