SCHLALOM! SCHLALOM, BABY!

Idag åkte vi som sagt till Hassela. Jag tror jag blev mer och mer
nervös ju närmare vi kom! haha.
Vi började iaf. i barnbacken. Fast att komma dit var som en timmes
träningspass! haha! Fy tusan! Uppförsbacke är inte min grej ;)
Ja, vi kom upp iaf. och skulle börja.. Men mina jävla glasögon bara
immade igen! ÅHh! Jag blev galen! Så det slutade med att jag åkte i bara
mina glasögon (alltså dom med styrka, inte "skid"glasögonen. Annars har
jag mina glasögon under..). Men det gick minst lika bra det med! :)

Jaa, vad ska man säga. Det gick inte så bra i början iaf! haha! Jag kunde
verkligen inte! och förstog ingenting av vad Therese försökte förklara. Såklart
blev jag på dåligt humör "Det är ingen ide! Jag KAN INTE!!" "Näääe, inte med
den där attityden!!" Så jag fick sålov att skärpa till mig och inse att jag inte kan
börja åka på engång när jag aldrig stått på ett par slalomskidor förut! haha :)
Men det värsta var ju att precis när jag ramla omkull (nästan) med rumpan i
vädret och började åka bakåt! haha, åsså kommer det folk och åker förbi
"Hoppla!" hahaha! :D Det var lite (läs Mycket!) pinsamt ;)

Men efter ett tag gick det väl rätt bra, fick ploga mig neråt och ta långa svängar :)
Sen gick det skapligt! Åkte och fikade en sväng sedan åkte vi i en lite större backe.
Jag vela egentligen åka lite mer i barnbacken om jag ska vara ärlig! haha, men det
gick rätt bra i den med, förutom att jag ramlar där det är brant ;) eller där jag tycker
att det är brant kanske man ska säga, haha. Jag blir för rädd när det börjar gå fort
tror jag. Och då ramlar jag med flit för jag är rädd att jag ska köra störtlopp in i
skogen! haha! Så jag måste våga lite mer!

Efter att vi åkt där ett tag ville Therese till ännu större backe, eller längre backe...
Och det gick inte bra i den! Först kom det en liten brant där jag fegade och ramlade! haha.
Sen tyckte jag det var så isigt och skit där! Näe, fy! Där tyckte jag inte om att åka :P
Så vi åkte tillbaka till den andra backen.. Men jag är fortfarande för rädd när det börjar
för fort! Så sista vurpan gjorde riktigt ont, eftersom jag ramlade på samma sida
varje gång! Så min höft är lite svullen och mycket öm nu! haha, får väl ett fint blåmärke
också skulle jag tro! Dock klarade jag att åka ner och bara ramla en gång, Jippi! hahaha!
För det är två ställen där jag tycker det är brant! Och ramlade där varje gång, så när jag
inte ramlade i sista branten blev jag glad! haha :D

Men det var riktigt kul och vissa stunder tycker jag att jag klarade mig rätt bra faktiskt! :)
För att vara första gången iaf! Så jag köpte nog inte skidorna förgäves! För visst ska jag
åka igen, och lära mig åka ordentligt! Så det blir nog nån mer tripp dit ifall Therese har
tålamod till det! haha, Idag tycker jag hon hade det iaf. Jag hade blivit galen. Dock behöver
hon ju inte åka och vänta på mig heller.. jag kan åka i min egen takt! haha. och hon i sin! :)

Jag tackar iaf. gud att Therese glömde kameran hemma! haha, annars hade det blivit
pinsamt skulle jag tro! ;) Hon satt och skrattade åt mig ett bra tag, och det skulle jag nog
också gjort ifall jag såg mig själv :D

Nu är jag helt slut! Skulle kunna somna om jag bara blundade nu! Hua! Dock ångrar jag mig
att jag inte åkte en sista gång! För det var verkligen kul!

Allt som allt var det en mycket trevlig och rolig dag! :)

Kommentarer
Postat av: Simone

Haha, vad kul X)

Man ska ju aldrig åka "en sista gång" sägs det, det är då man bryter benen X)

2010-01-19 @ 15:14:36
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Therese

HAHA ja "långben-situationen" var sååååå roligt! XD haha!

2010-01-19 @ 15:32:31
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Simone: Jasså? haha, vilken tur att jag inte gjorde det då! ;)



Therese: haha, ja jag hade faktiskt velat se det från din synvinkel ;D

2010-01-19 @ 16:09:45
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja jag skulle haft en kamera X)

2010-01-19 @ 16:11:30
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: karoline

det låt ju som mig när jag åker skidor! kan varken stanna elle svänga, så är det går för fort sätter jag mig på röva och flyyger :P

2010-01-19 @ 17:42:00
URL: http://karolineropponen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: haha, näe det skulle du inte! Nog för att jag hade velat sett. Men jag vill inte ha det förevigat på film/kort! haha



Karoline: Haha, okej! Fast svänga kan jag faktiskt ;) och jag flyger inte jag slår i backen med en bums! hahahha :D

2010-01-19 @ 18:02:13
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Du kommer nog vara lagomt seg i morgon med träningsvärk ;) Lycka till med toalettbesöken i såna fall, hihi! :)

2010-01-19 @ 18:04:23
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, jaa det tror jag verkligen! :P Jag spännde ju benen hela tiden i början också så jag kommer nog ha lagomt ont. Plus att jag slagit i höften/rumpan så det känndes när jag satte mig på toan när jag kom hem med! hahha :P

2010-01-19 @ 18:38:10
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: kulturella

sant, jag har åkt i stupet..i bara bjäxor...det var läskit..

2010-01-19 @ 21:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0