HEMMA BÄST!

Nu är vi hemma efter en helg i klövsjö :)
Åkte på torsdagkväll och efter en par timmar var vi framme. Sista biten
var verkligen seg! Men skönt när vi väl var framme! Där möts vi av en
asfin och fräsch lägenhet och mat på bordet som Loffe snällt hade lagat
tills vi var framme =)

Ja, det finns väl inte så jättemycket att berätta egentligen. Har åkt skidor/
snowboard och haft det bra bara :) På fredagen var det väl inte det bästa
vädret. Det började regna vid ett-två tiden så då gav vi upp. Man såg ju
ingenting för glasögonen blev alldeles blöt! :P Och likaså vi! Så vi gick iväg på
afterski en sväng. Men det var väl inte en sån höjdare då :P Världens sämsta
band! hahaha!
Sen var jag bra mör i kroppen! haha :) Benen känndes som gummi! Men vi
begav oss iväg på lite kvällsåk ändå och jag är glad att jag inte stannade
i lägenheten som jag egentligen ville :P För det var jätteroligt! :) Förutom liften :P
Var bara knappliften öppen och fyy faaan! :P Det var så brant att jag trodde jag
skulle ramla varenda gång jag åkte upp! Uscha! ;)
Det började även regna i slutet då, men vi åkte tills det var slut iaf =)

På lördagen vaknar vi till stråålande väder! :) Och då skulle vi åka till Vemdalen
och åka. Jag hade hellre stannat kvar där i Klövsjö. Då man hade "lärt" sig
backarna osv. Så jag var lite nervös :P Men vi åkte dit och åkte hem lika fort igen!
Det var så mycket folk där att vi hade bara fått stå i till liftarna hela dagen ändå.
Så vi åkte tillbaka till Klövsjö :) Där det inte var mycket folk alls, Skönt!!


Det blev inte så mycket bilder. Orkar inte lägga upp några här heller. Det finns på facebook
ifall ni vill se :)

Sen helt plötsligt svänger alla av till en svart backe som jag aldrig åkt. Så där stog jag
och valde mellan två svarta backar, en som jag åkt och en som jag inte åkt! (Jag sa
innan vi började åka att jag vägrar åka en svart backe. Men dom sa att ena inte var så
jättebrant så jag provade på den ändå.) Så jag tänkte: Ähh, jag åker den som jag redan
åkt så möts vi där nere ist. Så kunde jag höra med dom hur den andra backen var sedan.
Jag hade nämligen mina aningar om att det var den äckligt branta backen som man såg
från liften.
Så jag åkte iväg själv och såklart ramlar jag.. Inte så mycket mer med det, det händer.
Men jag gled iväg på ryggen fort som attan!!!! :P haha, så jag försöker sätta i skidorna i
backen för att bromsa. Då tappar jag ena skidan och den stannar kvar mitt i backen
medans jag åker vidare! haha. Och ingen människa kommer heller, tänkte att nån kanske
är snäll och tar med min skida ner till mig igen. Men nej, folktomt! ÅHH! Så jag måste
upp för backen och hämta den. Och det var jobbigt ska ni veta. Det var liksom i den
delen av backen som var mest brant också! Fy tusan!! :P
Men men, det var väl tur att man inte gjorde illa sig iaf :) Det gjorde aldrig riktigt ont när
man ramlade, man gled bara! haha. Var ganska isigt på vissa ställen..
Och när jag kom ner så fick jag höra "Åk inte den andra backen!!!" haha :) Det var den jag
trodde och den var även väldigt isig.

Dock har tummen min fått sig en smäll, antar jag! :P För den gör ont när man böjer den.
Och nacken hade jag ont i också, förstog inte varför!? Men det var träningsvärk! haha, hur
jag fått det i nacken har jag ingen aning om. Eller nacken och nacken, sidan av halsen och
ner mot axlarna.

I slutet på lördan var jag ganska så nöjd med att åka skidor, på gränsen till less! Gick inte
alls bra i slutet då. Fick åka som en snigel för jag kännde på mig hela tiden att jag skulle
ramla. Var bra slut i benen också så man orkade ju inte! :P
Sen hatar jag när det är folk framför mig, helst sånna som står still. Jag vill kunna åka vart
jag vill, annars är det ganska säkert att jag kommer ramla! haha. För dom är i vägen.
Och småbarn alltså! Jag är livrädd att jag ska köra på dom eller krocka in i dom. En sak om
man gör det med en vuxen men en unge, näe fy vad skuldkänslor jag skulle få! :P Men det
hände inte som tur var!

Hur bra vi än haft det och hur fint vi än bodde så är det såå skönt att vara hemma! :)
Att sova i sin egna säng, aah :)
Borta bra, men hemma bäst! Det stämmer verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0