NU FÅR DET VARA NOG!

Jag vill börja detta inlägg med att säga att jag absolut inte är rasist!

Men man börjar ju bli lite smått irriterad nu (läs MYCKET). Inte nog med
att invandrare får mer bidrag än en svensk. Och om denne får extrajobb
dras det INTE av på detta bidrag, vilket det gör för en svensk. Är detta
rätt tycker Jag? NEJ! Har redan skrivit ett inlägg om detta tidigare!

Men nu då.. Ja, nu ska invandrare få GRATIS körkort, för det är lättare att
få jobb då. ???????????????????????????????? Allvarligt?
Så vi svenskar ska inte få det lättare att få jobb i vårt eget land, utan vi
gör det lättare för andra att invandra och "leva på sverige". Varför får inte
vi svenskar gratis körkort för att lättare få jobb? VA?

Hade det varit tvärtom, att vi svenskar fick gratis körkort och inte invandrarna,
ja då hade det ju varit diskriminering! Vi hade blivit kallad rasister och det ena
och det andra. Men så fort invandrarna får en fördel ja då är det inte alls rasism.
VEM ÄR DET SOM KOMMIT PÅ DETTA?

Jag blir så less. Kan dom fatta att man inte kan ta in hur mycket folk som helst?
När arbetslösheten redan är så stor som den är. Och nu när invandrarna får så
många fördelar så blir det väl ännu svårare för en själv att få jobb!

Jag tycker man kan ta in dom folk som blir livshotad i sitt eget land, som kommer
dö ifall dom inte kommer därifrån. För det finns så många som nog bara flyttar hit
för att dom kan "leva gratis" så gott som..

Än en gång, jag är INTE rasist. Men jag tycker inte detta är rätt!!

Kommentarer
Postat av: stina. Mamma till Elvin & Milton

Men what?! det har ja missat, va orättvist! Tycker det är heeelt sjukt! är inte heller rasist men ja tycker precis som du!

å på radion en dag så prata dom om hur många invändrare som var arbetslösa å aldrig ens haft ett jobb, jaha men hur många ungdomar är arbetslösa då?! nä det pratades det inte om... blir så arg!

2012-03-13 @ 12:23:52
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja jag håller med!

2012-03-13 @ 16:08:26
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0