Vecka 37

Nu är det inte långt kvar hörrni! 4 veckor! Jises!

Var till barnmorskan i måndags och nu är det bara ett "möte" kvar!! Ifall jag inte går över tiden då, men det hoppas vi inte på! ;) Bebisen har iaf lagt sig till rätta med huvudet neråt. Sen om den var fixerad eller ruckbar uppfattade jag inte riktigt. Men jag tror det var ruckbar :) 

Annars är jag äckligt less på att vara gravid. Less på att känna mig pinknödig hela tiden! Bebisen måste trycka på nått för det känns som blåsan ska spricka. Gör liksom "ont" som det gör då :P Och ibland får jag så ont i magen när jag äter. Kan tänka mig att laktosallergiker känner så. Magknip liksom. Men det går ju över ifall jag lägger mig/sträcker på ryggen. 

Foglossningen har också blivit värre. Efter en prommis är jag helt slut och slänger mig i soffan. När jag sen ska resa mig gör det så ont! Ni anar inte. Blir så jäkla stel. Och promenader känns som att det kommer bli jobbigt framöver. Helst när Nitro vill springa mest hela tiden. Tycker så synd om han då han får dra tjockisen bakom sig! Haha. Men det är ju bra också, det kanske sätter igång förlossningen ;)

19,6 kg har jag gått upp. Jaa! Det är viktigt att dom där 0.4 kg inte räknas!! Haha! Känns mycket bättre än att säga 20 kg ;) Kan ju hoppas att det inte blir så mycket mer nu då det blir massa promenader på dagarna. Eller det är väl 2 "långa" sen är vi bara ut och pinkar en vända runt huset :) På kvällen tar vi en långprommis tillsammans alla tre (undantag för igår då jag hade så fruktansvärt ont i ryggen. Var liksom en punkt som ilade till och från!) åsså går vi en längre på dan också.
Sen stoppar jag inte i mig lika mycket nu heller. Känner mig så dum mot Nitro när jag sitter och vräker i mig och han sitter och tittar på med sina hundögon. Och Pär har förbjudit mig att mata han på dagarna! Haha (men han har ju tuggben att tugga på) Han vet att jag är en svag människan och har svårt att säga nej. Han ska bara ha mat 2 gånger om dan. Annars är det lätt att dom blir överviktig, och det är ju inte bra.
Jaja, nu var det inte den här bebisen detta inlägg skulle handla om ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0