Glass

Jag köpte sånnadär glassformar på Ikea sist jag var där. Tänkte göra lite nyttigare glass. Till Ellen då alltså! Jag vill ha äkta vara ;) haha. Skämt åsido så tycker jag inte det är hela världen ifall Ellen äter "vanlig" glass heller. En då och då skadar inte. Men tänkte att det kan vara skönt på varma sommardagar att svalka sig lite. Då vill jag inte att hon ska äta vanlig glass varje dag.

Jag funderade på om det går att frysa in youghurt? Typ danoninoyoughurt? Då blir det ju liksom mellis och glass i ett? :) Funkar det eller blir det bara isigt och skit av det? Nån som provat?



Just nu känns inte sommarn långt borta! Sååå skönt i solen. Har precis varit på en prommis. Ellen somnade i vagnen. Det var inte planerat. Gick tidigare än vanligt just för att hon brukar somna när vi går, och idag ville jag hinna med saker när hon sov. Är ju så nojig att lämna henne i vagnen ute. Även fast jag har babyvakt.. Jaja ska se om jag hinner dammsuga nu.. Eller kanske boka klipptid! :D


Kommentarer
Postat av: Therese

jag gjorde egen glass av youghurt när mejja var mindre, fast jag blandade med vispgrädde tror jag, +fruktbitar i, så det går nog. Googla recept! :)

varför är du nojig att lämna henne sovandes i vagnen?

Svar: Får göra det!
För jag är rädd att nån ska komma och ta henne!! Haha! ;)
Nathalie

2015-05-28 @ 16:59:22
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Sara Fernström

Vi brukar köpa små danonino-yoghurtar och sticka ner glasspinnar, frysa och sedan äta som glass. På sommarn brukar man få med glasspinnar i dom där små 6-packen danonino. Yoghurt blir lite hårdare än vanlig gräddglass - men desto längre tid tar det för den att smälta = mindre kladd och räcker längre :) Har blivit godkänt varje år av Edvin (och av oss vuxna med. Haha!) Mamma brukade frysa vanlig yoghurt i IKEA-glassformar när vi var små. Precis lika uppskattat som vanlig glass! :D

Svar: Men vad bra! Då ska jag göra det! Båda delarna! :) Ellen gillar ju danoninoyoughurten :)
Nathalie

2015-05-29 @ 14:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0