Lovley

Igår när jag skulle fara hem kl.20.30 ungefär, trött efter en lång arbetsdag med mycket att göra (löning vettni. Plus att jag jobbade 8-20.15 dan innan. Zzzzz) så tycker jag bilen låter lite konstig. Stannar och kollar.. Jovisst! PUNKA!! 
Ringer Pär och frågar vad jag ska göra?! (Haha) Det finns ju allt bak i bilen, reservhjul osv. "Jag måste lägga på och ringa Kicki!" Min underbara chef som stannade och hjälpte mig. Jag stog och kollade på den där domkraften som finns med i bilen och fattade NADA. Att byta däck kan jag väl med det där var rena rama grekiskan för mig. 
Men med dåliga "verktyg" kommer man inte långt. Vi lyckades inte få loss bultarna. Baaaaajs! Och "verktyget" (vet inte vad det heter) blev ju bara sneare och sneare, skitgrejer som blir böjd! Haha.
Så Pär fick komma in och hjälpa mig. Dra med Ellen på en tur till Birsta strax innan nio! Kanoners! Hon somnade ju i bilen men ändå.  
Tur man har en Karl som ställer upp! :)



Det konstiga var ju att det var lite luft innan jag for ner och lämnade Ellen. Så jag fyllde på luft där innan jag for. Och så helt plötsligt är det punka? Alltså det hade varit lite luft länge.. Trodde det var pyspunka. Jaja.. 
Nu är jag iaf ledig tre dagar så får jag (eller kanske Pär?! :P) fixa däcket då. Får låna P's bil idag då vi ska på BVC. 18 månaders kontroll idag! Buhuu det betyder att det är dags för en spruta igen. Hoppas hoppas hoppas hon inte får några biverkningar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0