Ellen min Ellen

Här hemma har vi nu en blöjfri liten tjej. Det gick ju fort och smidigt det här med potträning ;)
Nu går hon på pottan själv utan att säga till, och ibland tömmer hon den till och med själv också. Nr.2 kommer också i pottan nu.

Och även på natten är hon blöjfri. Hennes blöja har ju varit snustorr varje morgon, hur länge som helst nu. Så för några dagar sedan slutade vi med nattblöjan också. Så duktig!!

Sen så tror jag att hon fått en låssaskompis. Ni vet flickan från bilen? Hon är nu med överallt. Ibland när Ellen babblar på för sig själv och jag frågar vad hon säger, får jag till svar "men jag pratar med flickan, mamma!"


Även trotsåldern kommer krypandes. Usch jag har sånt dåligt samvete för jag skäller hela tiden. Men jag har verkligen inget tålamod för gnäll och skrik. Det är så frustrerande att lyssna på varje dag, hela dagarna, så jag tror jag sliter av mig håret snart!
Tur att hon, mellan dessa trotsutbrott, är världens goaste och finaste tjej :) Så omtänksam och snäll.

Igår var vi i stugan med Mia, Tommy och Livia. Alldeles innan dom skulle fara hem "råkade" Tommy putta i Mia i vattnet 😂😂 Och Ellen började störtgrina!!
- Miaaaaa!!!!!
- Vi måste hjälpa Mia!!
- hon kan inte simma!!
- vi måste hämta henne!
Hahaha alltså så söt!!


Kommentarer
Postat av: Therese

eller så är det en spökflicka som har flyttat in och följer med runt ;) mohahaha!

Svar: Jag bara väntar på att hon ska väcka mig på natten och säga nått om den där flickan 😖😖 Tydligen bor hon på altan 😂
Nathalie

2016-08-02 @ 21:01:43
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Therese

fråga henne vad hon heter och vad hon har för kläder/ser ut, om det skulle vara nån jättegammal flicka! :)

Svar: Ja jag har frågat vad hon heter flera gånger, men det är olika svar jämt :P oftast är det bara flickan :)
Nathalie

2016-08-03 @ 21:58:10
URL: http://theresesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0