Hon vet vad som funkar

Jag är lite sur på Ellen för hon bara grinar och gnäller så fort jag ska göra nått. Jämt. Varje gång. Varje dag. 
Är så less så jag skulle vilja slå sönder allting här hemma i ren frustration. Jag kan inte städa eller laga mat eller diska eller nånting utan att ha henne i famnen. Och att hänga tvätt med en hand samtidigt som man håller en tung tvååring i den andra är inte kul. Lika kul som att plocka i diskmaskinen med samma metod. Bara att det är ännu värre, då man måste böja sig ner. 
Igår när jag skulle sminka mig och göra mig i ordning för jobb så grinade Ellen nonstop i 30 min! Och där tänker jag inte köra enhandsmetoden. Idag klev jag upp tidigt bara för att kunna göra mig i ordning i fred, medans hon sov.

Hon är så jävulskt mammig! Fattar inte!! Spelar ingen roll om man ger henne saker att "laga mat" med när jag ska laga. Hon ska vara i min famn. Hela tiden, jämt! Sitter jag still i soffan går det bra, då kan hon springa iväg och leka. Men så fort hon hör att jag ställer mig upp och går därifrån, då börjar hon grina. 

L.e.s.s. 

Iallafall! Jag var lite sur för jag skulle plocka i diskmaskinen och hon börjar såklart att grina. Gjorde klart det och sen lyfte jag upp henne. Fortfarande sur, vilket hon såg. Och då säger hon "Hej mamma! Älska mig!!" Jätteglatt! Haha ja då kan man ju inte vara sur längre. Lät så gulligt "älska mig!" 
Ååhh ja jag Älskar dig sååå mycket min lilla tokstolla! ❤️❤️


Nån annan som har barn som är såhär mammig? 



Kommentarer
Postat av: Terese

Julia var precis så nät hon var yngre. Det är otroligt mentalt och fysiskt krävande. Men förr eller senare så kommer hon på att det är mer spännande att upptäcka "på egen hand". Det du beskriver med att hon är nöjd så länge du inte fixar med något känner jag igen, för Julia var exakt likada! Undrar fortfarande varför!? Upplever att jag varit en "närvarande" förälder som lekt mycket, gett mycket närhet osv. Men det var liksom inte tillräckligt under väldigt lång tid. Idag känns det annorlunda. Hoppas det vänder snarast! :) 💗

2016-03-21 @ 19:30:33
Postat av: Terese

Julia var precis så nät hon var yngre. Det är otroligt mentalt och fysiskt krävande. Men förr eller senare så kommer hon på att det är mer spännande att upptäcka "på egen hand". Det du beskriver med att hon är nöjd så länge du inte fixar med något känner jag igen, för Julia var exakt likada! Undrar fortfarande varför!? Upplever att jag varit en "närvarande" förälder som lekt mycket, gett mycket närhet osv. Men det var liksom inte tillräckligt under väldigt lång tid. Idag känns det annorlunda. Hoppas det vänder snarast! :) 💗

2016-03-21 @ 19:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0