KRÄFTFISKE

Fredagen började med att jag hade ställt in mig på en hemmakväll med mig själv :P Sedan frågar Therese om jag också ska följa med på kräftfiske, för det skulle hon. Så jag följde med jag också. Vart dock nyktert eftersom jag lovat att vara chafför. Men det var roligt ändå =)
Trodde rutan vi satt på var den värsta av alla, mitt i skogen bland buskar och träd. Men det visade sig vara den bästa =) Det var mysigt att sitta där, som i en liten koja. Lite grunt vatten bara.
Sedan började kräftor komma. Dom 2 första var för små så dom fick vi slänga tillbaka.
Jag hade helt fel kläder eftersom jag trodde jag skulle åka hem ganska snart. Så jag tvingade Therese att följa med mig hem och byta byxor. Köpte även chip =) Sedan när vi kom tillbaka hade nån (som jag trodde) tagit min parkeringsplats :(
Så vi fick ställa oss lite längre upp på vägen, men det gick bra det också =)
Kom tillbaka till rutan och då hade dom fått 5 till kräftor. Satt och kollade och lekte med dom ett tag :P Den klämde sig även fast i Andreas finger och vägrade släppa taget. haha.
Skulle även ha inhandlat ett par gummistövlar eftersom det vart surhål och lera överallt.
Sedan började vi gå hemåt när klockan slog tolv. Stannade och pratade med nått folk och då kommer Jocke och travar rätt ner i ån! hahaha. Inte rammlade ner eller halkade eller nått utan han gick rätt ner! "Fan, det var ju en bro sist jag gick här" haha. Det var rätt kul att se :P Slängde även i våra kräftor igen eftersom vi bara fick 10 st.
Sedan skjutsade vi hem Peter och Micke sedan hem och sussa :)

Fick även ett konstigt telefonsamtal från Simone:
-Hej, det är Simone.
-Hej!
-mummel, mummel, prassel, prassel. aaa, men hej då!
-va? jaha, hej då!
hahaha :D Vad var det ? :P

Allt som allt var det en trevlig kväll =)

Hej!


Kommentarer
Postat av: Simone

HAHAHA!! Jaa, jag vet! Sorry, jag skulla ha tag på Linus och precis när jag ringer dig så ringer han mig! Hahaha!

2008-08-24 @ 19:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0