KRÄSEN

Jag har funderat på en sak.
Ifall man inte äter en viss sak (eller många saker) så säger folk.
"Men ät och var tyst!" Kanske inte så oartigt men ni fattar.
Jag sitter jämt och petar i maten och är ganska så kräsen med vad jag
stoppar i munnen. Och nu menar jag inte nyttigt kräsen. att jag bara vill
äta nyttigt. Nej, jag vill att allt jag äter ska vara gott! Varför äter man det annars?
Ska man sitta och äta nånting bara för att äta det ? Näe, inte enligt mig
iaf!
Visst är man bjuden på mat nånstans så är man ju artig och äter upp, hur
äckligt man än tycker att det är! Jag försöker iaf. För är det nått jag tycker är
pinsamt är när man är bortbjuden och har lämnat skitmycket mat. Näe, fy!

Men det jag vill ha sagt är att man borde få sitta och peta i maten och peta bort
det man inte tycker om.
Jag kom och tänka på det här i dag när vi åt mexicanasoppa, eller spagettisoppa
som jag jämt sagt. Och förut när jag var mindre och vi åt det hemma så tog jag bort
alla grönsaker. Så gott jag kunde. Ibland hade mamma gjort mer spaggetti också.
Så då åt jag bara själva vattnet och hävde i spaggetti :P
För är det nått jag har svårt för så är det soppa med varma grönsaker.
Kokta grönsaker kan jag äta. Men just när det är i soppa.. Njaae..

När Patrik och Anna gifte sig så var det hummersoppa till förrätt. Och skaldjur är jag inte
så mycket för heller. Så i mitt huvve lät det såhär "Nej, nej, nej, nej" Men jag åt upp det iaf!
som tur var fick man bröd till som jag kunde svälja ner den med.
Man fick som ett spätt också med räkor och hummer/krabba?? Men det åt Therese upp =)
Men det roliga var att mamma berättade sedan att hon hade tänkt "Men gud, hur ska Nathalie
kunna äta det här?" (eller nått sånt) (Vi satt inte bredvid varandra) hahaha :D

Jag vet faktiskt inte varför jag är så kräsen?! Jag äter inte ens ketchup, som typ alla äter??
Och innan jag träffade Pär så åt jag ingen sås till nånting (förutom vitlök, säkert). Jag åt
heller ingenting på min hamburgare. Bara en hamburgare och bröd, kanske nån gurkbit
på också. Men Pär har lärt mig äta mycket saker som jag aldrig åt förut. Rödlök har även blivit
en favorit! =) Gullök därimot har jag också svårt för.
Och Rödspetta som alla säger är sååå gott, är ju så jävla äckligt! Usch. Sist jag åt det smakade
det rå fisk! Näe, den enda fisk jag kan äta är lax, fiskpinnar (haha) och rökt sik. + den fisken som
dom har på skolan som jag inte vet vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0